معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه 25 مرداد ماه در همایش سراسری الماس‌های درخشان که به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در سالن دهکده نشاط حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، گفت: شما آزادگان مکتب و فکر حسینی را در جامعه به نمایش گذاشتید.

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: حضور در جمع دلاورمردان آزاده و خانواده آن‌ها باعث خوشحالی است و این توفیق را داریم که در خدمت آنها هستیم. همان قدر که به آزادگان ایام اسارت سخت گذشته به خانواده‌های آنها نیز سخت گذشته است. خانواده‌هایی که می‌دانستند عزیز آن‌ها آزاده است و سخت‌تر از آن خانواده‌هایی که نمی‌دانستند جگرگوشه آنها شهید شده یا زنده است.
معاون رئیس جمهور گفت: از پایان جنگ تحمیلی بیش از ۳۰ سال گذشته است و در این ده ماه که افتخار خدمت در بنیاد را داشتم با مادران شهیدی روبه رو شدم که پیکر پاک شهیدشان بازنگشته یا تفحص و شناسایی نشده است و پس از سال‌ها منتظر هستند و داغشان تازه و نگران عزیزشان هستند و خودشان را آماده نگه داشته‌اند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به خاطراتی از مجروحیت در عملیات والفجر ۸ گفت: بعد از مجروحیت یکی از هم‌رزمان من را از منطقه به اهواز و امیدیه و بعد به تهران آورد و در تمام ایام مجروحیت به جز محبت، رحمت و عاطفه چیزی ندیدم. به اسرای مجروحی فکر می‌کردم که پزشک آنان شلاق در دست داشت و به جای مداوا کارش نمک پاشیدن روی زخم بوده است. تصورش سخت است کسی که باید برای بهبود زخم او تلاش شود پرستارش شکنجه‌گر او باشد و نه تنها به دنبال التیام نباشد بلکه به دنبال اذیت کردن بیمار باشد.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی خطاب به اسرا گفت: شما انتخاب شدید برای اینکه این مسیر را طی کنید و خدای رحمان در شما صبر و جوهره قرار داده است و شما اسیر و آزاده شدید. خدای رحمان در این عالم به دنبال معجزات خود برای افرادی است که ایستادگی می‌کنند و این افراد مقامشان بالا است. این نشانه حقانیت و صداقت خداوند متعال است که صدق کلامش را به عالم اثبات می‌کند و اعلام می‌کند که وعده‌های من راست است. اگر پیرو من شدید دنیا و آخرتتان تضمین است و اگر پیرو شیطان شدید دچار عذاب خواهید شد. خدا به صادقان به سبب صدق پاداش می‌دهد و منافقان را عذاب شدید و مجازات می‌کند. صدق و نفاق دو جهت است و صداقت در مسیر الله است و کسانی که می‌گویند خدای ما الله است در این مسیر استقامت می‌کنند و خدا و ملائکه او را یاری می‌کنند و علو درجات به او می‌دهند.
معاون رئیس جمهور خطاب به آزادگان حاضر در این همایش سراسری، گفت: هرچه قدر از افتخارات شما و در مقام آزادگی بگویم کم است. خدا درباره مقام شما صحبت کرده است. اولین اسرایی که پیام مکتب حسینی را به مردم رسانده‌اند حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) هستند. به ظاهر این افراد در دست دشمن اسیر بودند اما در اسارت تبدیل به رسانه شدند و پیامی تاریخی به مردمی که در هر شهر هلهله می‌کردند رساندند. آزادگان نیز همین کار را چه در دوره اسارت و چه پس از اسارت انجام دادند و ما در بین آزادگان پزشکان، فرهیختگان و حقوق‌دانان بسیاری داریم که افراد توانمند، مؤثر و کارآفرین در جامعه اسلامی هستند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آزادگان در جامعه هادی، پیام‌رسان و توانمند هستند و می‌توانند مدیر باشند و جامعه از مدیریت آنها بهره‌مند شود. دولت می‌تواند از عزیزان آزاده به عنوان افرادی کارآمد و نقش‌آفرین در تصمیمات استفاده کند و جامعه در سطوح مختلف به آزادگان نیاز دارد. شما آزادگان با توانمندی خدادادی در دوران اسارت علم و دانش و زبان فرا گرفتید و توانستید از فرصت‌های اسارت استفاده کنید.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی خطاب به آزادگان گفت: ما، مردم و دولت یادمان نرفته شما چه زحماتی متحمل شدید، شاید حس و حال شما را درک نکرده باشیم و در این موقعیت قرار نگرفته باشیم اما عظمت زحمات شما را درک کرده و از مردانگی، مجاهدات شما و از خانواده‌های شما که قبل و پس از اسارت همراه شما بودند سپاسگزاری می‌کنیم. شما منفعل نبودید و کارآمد و دستگیر هستید و توانستید جامعه را بسازید و برای افراد جامعه مؤثر باشید.
معاون رئیس جمهور در پایان ضمن تشکر و قدردانی از آزادگان حاضر در جمع گفت: شما آزادگان مکتب و فکر حسینی را در جامعه به نمایش گذاشتید و امیدوار هستم که خدای رحمان به درجات شما بیفزاید و عاقبت همه ما ختم به خیر شود.