استارت‌آپ ویکند مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر روز ۲۱ الی ۲۴ اسفندماه ۹۸ برگزار می گردد.

استارت‌آپ ویکند یک رویداد آموزشی- تجربی با متد بین المللی است که در ۳ روز متوالی برگزار می گردد.

 در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه­ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، علاقه مندان به استارت آپ، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا در طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل دهند و هر گروه ایده­ای را اجرا کند.
هدف از برگزاری این رویداد تقویت اکوسیستم کارآفرینی از طریق آموزش علمی و عملی افراد علاقه مند به راه اندازی کسب و کار شخصی و اجرایی کردن ایده های خود مطابق با اصول علمی کسب و کار می باشد. 

اسـتارتاپ به شرکت های نوپایی گفته می شود که با یک ایـده سـاده و اولیه شروع می کنند و به سـرعت رشد می کنند. اسـتارتاپ ها به سـرمایـه هنـگفـتـی نیـاز نـدارنـد و با یـادگیـری سریـع و تـکنـولـوژی رشد می کنند.

استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی- تجربی غیرانتفاعی است که همانند رویداد استارتاپ طراحی شده و در پایان هفته برگزار می ­شود.

این رویداد مقدمه­ ای برای برگزاری مسابقات ایده ­پردازی است که قرار است به صورت مستمر و به تدریج در سطح ملی برگزار گردد. این رویداد با هدف تحریک جامعه دانشجویی و فرزندان خانواده­ های شهدا برای تحقق موارد زیر است:

  • فراهم آوردن بستر مناسب برای جذب ایده ­ها در زمینه  ایده ­های کاربردی
  • حمایت از ایده ­های خلاقانه و گروه ­های برتر در زمینه توسعه و کاربردهای نوین
  • تشویق افزایش حس خودباوری و اعتماد به نفس شرکت کنندگان در جهت گرایش آنها به سمت کارآفرینی و پیگیری ایده ­های خلاقانه خود
  • ایجاد جریان توسعه فرهنگ فناوری نرم
  • تقویت کار گروهی

زمان و مکان رویداد:

رویداد سه روزه: از روز چهارشنبه مورخ ۲۱ اسفندماه الی جمعه مورخ ۲۳ اسفند ماه ۹۸

اختتامیه: روز شنبه مورخ ۲۴ اسفند ماه ۹۸

مکان رویداد: مجتمع شهید رسول زاده تهران واقع در خیابان نوفل لوشاتو –  روبروی سفارت روسیه

جوایز:

تیم اول: مبلغ۵ میلیون تومان+ فضای استقرار- تیم دوم: مبلغ ۴ میلیون تومان + فضای استقرار- تیم سوم: مبلغ۳ میلیون تومان+ فضای استقرار

معیارهای داوری:

  • میزان نو بودن ایده
  • میزان تشخیص نیاز یا خلق نیازهای جدید
  • قابلیت تبدیل شدن ایده به محصول
  • قابلیت تجاری سازی ایده
  • روش بیان و ارایه ایده
  • استراتژی کسب و کار
  • انعطاف ­پذیری و قابل تغییر بودن
  • میزان نو بودن ایده اصلی
  • نحوه تشخیص نیاز یا خلق نیازهای جدید
  • نحوه پیاده ­سازی
  • میزان کاربردی بودن محصول تولید شده
  • کیفیت و جذابیت ظاهری محصول
  • مدل درآمدی محصول
  • قابلیت تجاری­ سازی محصول
  • تیم اجرایی

*گفتنی است یک پرسشنامه در لینک استارتاپ ویکند تهیه شده که علاقه مندان بایستی آنرا تکمیل و ارسال نمایند.