اولین نشست مدیران بنیاد با نمایندگان تشکل های شیمیایی کشور در راستای اجرای نمودن برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۱ با حضور دکتر مهری مدیرکل دانش پژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر، دکتر عطاری مدیرکل مصدومین شیمیایی، علی شیرودی رییس اداره تشکلهای شاهد و ایثارگر و جمعی از مسئولان و کارشناسان این اداره کل در روز ۲۸ تیرماه در مرکز دانش پژوهان برگزار شد.

اولین نشست مدیران بنیاد با نمایندگان تشکل های جانبازان شیمیایی کشور در راستای اجرای نمودن برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۱ با حضور آقای دکتر مهری مدیرکل دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر، دکتر سعید عطاری مدیرکل مصدومین شیمیایی ، علی شیرودی رییس اداره تشکلهای شاهد و ایثارگر و جمعی از مسئولان و کارشناسان اداره کل مصدومین شیمیایی و مرکز دانش پژوهان و نمایندگان تشکل های جانبازان شیمیایی کشور آقایان محمدرضا حاجی پور، مهران طهماسبی، علیرضا ترکی، عبدالرحیم کریمی واحد، اسداله محمدی، محمدرضا تقی پور مقدم، به صورت آنلاین در روز سه شنبه ۲۸ تیرماه در سالن جلسات مرکز دانش پژوهان برگزار گردید.

در ابتدا دکتر عطاری ضمن ارائه توضیحات لازم در خصوص برگزاری این نشست و فرایندهای مرتبط در برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۱ توضیحاتی ارائه داد.

سپس اقای دکتر مهری مدیرکل دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر ضمن خوش آمد گویی به مدعوین که به صورت وبیناری از استانها در جلسه حضور داشتند نسبت به عناوین برنامه های اجرایی اداره کل دفتر دانش پژوهان توضیحاتی را بیان نمود.

در ادامه آقای ترکی نماینده تشکل ها از استان چهارمحال و بختیاری در خصوص مشکلات درمانی پیش روی جانبازان، لزوم تامین نیازهای اساسی تامین دارو و تجهیزات پزشکی و نیاز به برگزاری اردوهای سلامت برای جانبازان شیمیایی مطالبی را بیان کرد.

همچنین آقای حاجی پور نماینده تشکل ها از استان فارس ضمن تائید موارد اشاره شده ، راجع به برنامه ریزی جهت ارتقاء سلامت جسمی و روانی در راستای بهبود کیفیت زندگی جانبازان، توانبخشی ریوی و روشهای تامین و ارسال دارو درب منزل سخنانی ایراد نمود.

آقای طهماسبی به نمایندگی از طرف آقای لوح موسوی، در خصوص مشکلات موجود در ارائه خدمات درمانی به جانبازان شیمیایی، عملکرد بیمه تکمیلی و نقصان خدمات مراکز طرف قرارداد آن بخصوص داروخانه ها سخنانی بیان کرد و به اهمیت برگزاری اردوهای سلامت اشاره نمود.

آقای دکتر عطاری با ارائه گزارش اقدامات انجام شده و پیگیری های بعمل آمده در خصوص مشکلات موجود در حوزه تامین دارو و تحهیزات، همچنین پیگیری و انتقال موضوعات مربوط به عملکرد بیمه به مراجع ذیصلاح، توضیحاتی را بیان نمود و در راستای هر چه بهتر انجام شدن برنامه عملیاتی پایش سلامت تخصصی جانبازان شیمیایی به صورت مبسوط صحبت کرد.

در ادامه آقای دکتر میرزائی در مورد ضرورت سلامت روان در برنامه های پایش سلامت سخنانی بیان نمود.

در پایان آقای دکتر مهری ضمن بیان فرایندهای اجرایی برنامه های پیش رو در خصوص آمادگی لازم برای حضور در کنفراس OPCW توضیحاتی ارائه فرمودند.

گفتنی است حاضرین در جلسه در خصوص حضور موثر و مستمر اعضاء مطابق با برنامه ریزی انجام شده در نشست های آتی و در صورت امکان برگزاری جلسات به صورت حضوری جهت بررسی مشکلات و چالش های این حوزه ، تائید و پذیرش اجرای برنامه پایش سلامت تخصصی جانبازان شیمیایی در برنامه های عملیاتی سال ۱۴۰۱ معاونت بهداشت و درمان توسط نمایندگان تشکل ها و اعلام حمایت و همکاری با مسئولین اجرای پایش سلامت در استانها، لزوم پیگیری رفع مشکلات مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی دی در حوزه خدمات تشخیص ، درمان، دارو و توانبخشی مورد نیاز جانبازان شیمیایی و فراهم شدن زمینه ارائه خدمات مناسب، افزایش نظارت کمی و کیفی بر نحوه ارائه خدمات سلامت به ایثارگران، ارائه خدمات آموزشی در اردوهای جانبازان شیمیایی که توسط مراجع ذیربط برگزار می گردد، اهمیت پیگیری تامین داروهای تخصصی مورد نیاز جانبازان شیمیایی ، افزایش مراکز طرف قرارداد بیمه جهت سهولت دستیابی به دارو و درصورت امکان استفاده از پیک دارویی و لزوم پیگیری موضوع توانبخشی ریوی جانبازان شیمیایی به جمع بندی رسیدند.

  • نویسنده : علی شیرودی