آیین امضای تفاهم‌ نامه همکاری مشترک در راستای توانمندسازی نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر و راه‌اندازی مرکز نوآوری استانی، بین مرکز دانش‌ پژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک شنبه ۱۰ مهرماه در سالن جلسات مرکز دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر برگزار شد.

عادل مهری ، مدیرکل دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت‌های ۱۰ هزار نخبه شاهد و ایثارگر پرداخت و گفت: بخش‌های مختلف بنیاد شهید و امور ایثارگران مثل دانشگاه شاهد از حوزه استارت‌آپی حمایت کرده‌اند و این طرح‌ها با همکاری معاونت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری شده است.
مدیرکل دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با اشاره به رویدادهای برگزار شده در حوزه‌های استارت‌آپی، گفت: این رویدادها در سال جاری در استان‌ها اجرا و تا ۲ ماه آینده کار داوری آنها آغاز می‌شود. خوشبختانه این رویدادها در سطح ملی و استانی شاهد موفقیت‌های خوبی بوده است و در سال جاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز حمایت‌های خوبی در این زمینه داشته است.
 محمدحسین بهشتی، معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با اشاره به اهمیت وجود زیرساخت‌ها برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی گفت: باید زیرساخت‌های پایه در ابتدای هر کاری فراهم شود به عنوان مثال در زمینه گیاهان دارویی اول باید کار شناسایی آنها انجام شود و بعد از آن تجاری‌سازی صورت بگیرد.
معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در مورد فعالیت‌های مختلف به‌خصوص طرح‌های جامعه شاهد و ایثارگر نیز باید زیرساخت‌های مربوط فراهم شود تا اجرای طرح‌ها و ایده‌ها با موفقیت همراه شود.
در این نشست جمعی از نخبگان ایثارگر به بیان مشکلات خود در زمینه راه‌اندازی مرکز نوآوری در استان‌های مربوطه و خانه‌های خلاق پرداختند و ایده‌های خود در زمینه‌های استارت‌آپی را مطرح کردند.
در پایان نیز تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.
انتهای پیام/

  • نویسنده : علی شیرودی