در دومین رویداد منطقه ای استارت آپ نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر در کرمانشاه بر شناسایی، حمایت و معرفی نخبگان به جامعه تآکید شد.

حجت الاسلام و المسلمین هادی عسگری مدیر کل بنیاد شهید امور ایثارگران استان کرمانشاه در دومین رویداد منطقه استارت آپ نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر که صبح امروز در محل سالن شهدای بنیاد کرمانشاه برگزار شد، برپایی رقابت های استارت آپ را، گامی در جهت نقش آفرینی به منظور اجرایی شدن هر چه بهتر بیانیه گام دوم رهبری معظم انقلاب عنوان کرد.
حجت الاسلام عسگری اظهار داشت: بیانیه گام دوم نقشه راه نظام است که همگان می بایست در راستای اجرای دقیق آن نقش آفرینی کنند.
مدیرکل بنیاد استان ادامه داد: یکی از دغدغه های مباحث اقتصادی کارآفرینی و کسب و کار استفاده از ظرفیت های جوانان به ویژه جوانان نخبه و سرآمد کشور است.
وی افزود: ما خدا را شاکریم که ظرفیت های فراوان و جوانان مستعدی داریم که بایستی آنها را شناسایی، معرفی، حمایت و الگو سازی کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایثارگران همانطوری که دیروز در عرصه دفاع مقدس افتخار آفرین شدند، امروز هم در این شرایط سخت اقتصادی، فرزندان عزیز شهدا تداوم بخش راه پدرانشان شده و کار جهادی می کنند. لذا ما وظیفه داریم این جوانان نخبه را حمایت و به جامعه معرفی کنیم تا توانمندی‌های آنان به خوبی دیده شود.

حجت الاسلام عسگری در پایان در خصوص نحوه برگزاری این مسابقات افزود: در دومین رویداد منطقه استارت اپ نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر ۵۹  تیم  از شش استان شرکت کردند که از این میان آنها ۲۲ تیم با داشتن مدارک و مستندات به مرحله داوری راه پیدا کردند و از بین آنها  نیز ۸  تیم به مرحله نهایی راه یافتند که امروز این ۸ تیم در کرمانشاه با یکدیگر به رقابت می پردازند.

همچنین در این رویداد علمی افشین کریمی معاون توسعه استانداری کرمانشاه نیز ضمن قدردانی از بانیان برگزاری این رقابت های علمی، بنیاد شهید را یکی از دستگاه های پیشرو در این عرصه عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: این رقابت های علمی به طور مستمر برگزار و پی گیری شود.
معاون توسعه استانداری کرمانشاه در ادامه از متولیان امر و دستگاه های اجرایی درخواست کرد: ایده ها و دستاوردهای علمی جوانان این مرز و بوم را به جامعه به ویژه سرمایه گذاران اطلاع رسانی کنند چرا که اگر این ایده ها هر چند که خوب و عالی باشد و نهایتاً با عدم اطلاع رسانی به تولید انبوه نرسد، بهره و فایده ای برای جامعه در پی نخواهد داشت.
وی در پایان جامعه را با واژگانی همچون استارت آپ، مرکز رشد و پارک علم و فناوری بیگانه دانست و خواستار توجه بیش از پیش مسئولین امر در حمایت از جوانان نخبه و مستعد کشور شد.

  • نویسنده : علی شیرودی