دکتر عادل مهری گفت: برخی دستگاه‌ها طبق قانون ظرفیت‌های بلاتصدی خود را برای اشتغال خانواده‌های شاهد و ایثارگر معرفی نمی کنند.

مدیرکل دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: با دستگاه‌های دولتی مکاتبه شده تا طبق قانون ظرفیت‌های بلاتصدی خود را برای اشتغال خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر به بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی کنند، اما برخی دستگاه‌ها به این توافق ها عمل نمی‌کنند.

دکتر عادل مهری روز دوشنبه در نخستین نشست تشکلهای ایثارگری استان خراسان رضوی که در مصلی شهید حاج سید اصغر نظامی مشهد برگزار شد، افزود: پیرو دستورات اخیر رییس جمهوری و پیگیری آقای مهندس اوحدی ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران، تاکید شده است دستگاه های دولتی به توافق نامه ها عمل کنند؛ اما به عنوان مثال در خصوص ظرفیت های بلاتصدی دستگاه های اجرایی وارد این مقوله نمی‌شوند و حتی در مواردی به مکاتبه بنیاد شهید پاسخ نمی‌دهند.

وی ادامه داد: به تازگی توافق نامه تامین حدود ۶ هزار مسکن برای ایثارگران خراسان رضوی به امضاء رسیده و توافقاتی نیز برای ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی برای جامعه ایثارگری این استان انجام شده که تشکل های ایثارگری باید در تحقق و اجرایی شدن این موارد بنیاد شهید را همراهی کنند.

مدیرکل دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: تشکلهای ایثارگری هویت و اختیارات مستقل دارند و بنیاد نیز قصد دخالت در امور آنها را ندارد و فقط وظیفه آن ساماندهی وحمایت از تشکلهای شاهد و ایثارگر است.
وی افزود: دلسوزی این تشکل‌ها نسبت به خانواده های معزز شهدا و ایثارگران فرصت غنیمتی برای این بنیاد است چرا که جامعه هدف هر دو مجموعه یکسان است لذا این بنیاد می تواند از توان اجرایی و ظرفیتهای تشکلهای ایثارگری بهره مند شود.

دکتر مهری تعداد نخبگان جامعه شاهد و ایثارگر را ۹ هزار و ۱۲۰ نفر عنوان کرد و گفت: این نخبگان به مراتب در جایگاه شایسته قرار دارند و با تلاش و سختی به این جایگاه رسیده اند.

وی ادامه داد: برای رفع بسیاری از مشکلات از جمله اشتغال نیازمند فعالیت در قالب شرکت های دانش بنیان هستیم که در این راستا تشکلهای ایثارگری موفق به راه اندازی ۲۱۰ شرکت دانش بنیان و استارتاپ شده‌اند.  

حجت الاسلام حسین معصومی نیز طی سخنانی گفت: طی سه دوره سفر به تمامی شهرستانهای خراسان رضوی با مسئولان و جامعه ایثارگری دیدار و مشکلات آنان را از نزدیک شناسایی کردیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی مهمترین مشکلات خانواده‌های شهدا، جانبازان وآزادگان را اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر و مسکن ایثارگران عنوان کرد. 
وی ادامه داد: در موضوع اشتغال، فرزندان شهدا و جانبازان یا باید در آزمون استخدامی شرکت کنند و یا از تسهیلات ویژه کارآفرینی بهره‌مند شوند.
وی به موضوع مسکن ایثارگران اشاره کرد و گفت: در مجموع برای ساخت پنج هزار واحد مسکونی در شهرستان‌های خراسان رضوی به جز مشهد با اداره کل راه و شهرسازی و دیگر نهادهای متولی استان هماهنگی شده است.
وی ادامه داد: ایثارگرانی که تاکنون از دولت زمین و مسکن دریافت نکرده‌اند مشمول این طرح شده و با تامین زمین و تسهیلات بانکی، صاحب مسکن خواهند شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: علاوه بر آن در مشهد نیز ۴۴ هزار مترمربع زمین برای ساخت هزار واحد مسکونی تامین شده و در آینده نزدیک ساخت این واحدها آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: ۳۰ هزار نفر از ایثارگران ساکن این استان تقاضای خود را برای تامین مسکن ارائه کرده‌اند که بیشتر آنان واجد شرایط هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی در پایان خاطر نشان کرد: ۲۸ تشکل ایثارگری ظرفیتی برای رفع مشکلات و توانمند سازی جامعه ایثارگری در استان خراسان رضوی است.
در این مجمع که با حضور ۲۸ تشکل ایثارگری برگزار شد، ۱۳ نماینده تشکلهای ایثارگری خراسان رضوی طرح های خود را معرفی کردند.

گفتنی است استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی تاکنون ۱۷ هزار و ۲۸۴ شهید، ۴۹ هزار و ۸۱۴ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده و ۳۰۰ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است.