فریده اولادقباد مشاور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران، لزوم تربیت نیروی مددکار اجتماعی متخصص را مهم ترین مسئله برای رفع آسیب های اجتماعی وارده بر خانواده ایثارگران دانست.

به گزارش روابط عمومی مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر، روز گذشته جمعی از بانوان نخبه شاهد و ایثارگر با فریده اولادقباد مشاور زنان و خانواده بنیاد شهید و امورایثارگران دیدار و گفت­وگو کردند.

در این جلسه مسائل و مشکلات جامعه نخبگان و جامعه­ بانوان بنیاد شهیدوامورایثارگران بررسی شد و راهکارهایی از سوی بانوان نخبه شاهد و ایثارگر ارائه شد.

فریده اولادقباد، مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید وامورایثارگران ضمن بیان لزوم تشکیل کمیته های مختلف از جمله حقوقی ، بین الملل ، آسیب­ های­ اجتماعی، امور تشکل ها و… بر استفاده از ظرفیت­های مرکز دانش پژوهان و تشکل­ های شاهد و ایثارگر به ویژه نخبگان شاهد و ایثارگر تاکید کرد.

اولادقباد ، بنیاد شهید وامورایثارگران را متولی خانواده ایثارگران دانست و افزود : باید خدمات اجتماعی مناسبی برای ایثارگران فراهم شود که راه آن ایجاد تفاهم نامه هایی با وزارت بهداشت ­ودرمان  و سازمان­ بهزیستی­ کشور است.

در این دیدار بر لزوم تربیت نیروی مددکار ­اجتماعی برای رفع آسیب­ های­ اجتماعی وارده شده بر خانواده شهدا و ایثارگران تاکید شد.

مشاوره امورزنان وخانواده بنیاد شهید وامورایثارگران، در این خصوص گفت : این امر با کمک دانشگاه­ شاهد و دیگر دانشگاه­ های مادر از جمله دانشگاه تهران میسر است و باید در برنامه ­هفتم توسعه کشور گنجانده شود.

اولادقباد با اشاره به توانایی بانوان نخبه شاهد و ایثارگر گفت : جایگان زنان برای حضور در مجامع بین­ المللی باید آماده شود و از ظرفیت های این بانوان در جهت رشد و تعالی کشور استفاده شود.

فریده اولادقباد در پایان دیدار با اشاره به ظرفیت بالای نخبگان و تشکل های شاهد و ایثارگر از ایشان خواست که ضمن بررسی برنامه­ ششم توسعه کشور؛ پیشنهاداتی برای تدوین برنامه هفتم توسعه کشور ارائه دهند.

  • نویسنده : زینب رجبی