تعدادی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با ارسال نامه‌ای به دکتر قاضی‌زاده هاشمی خواستار ادامه مبارزه با فساد در بنیاد شهید و امور ایثارگران شدند.

در این نامه آمده است:
جناب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران
سلام علیکم؛
متأسفانه طی سالیان گذشته به هشدارهای ایثارگران و دلسوزان کشور در مورد سازمان‌های اقتصادی وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران توجه‌ای نشد و امروز که به همت جنابعالی عملکرد این سازمان‌ها مورد بررسی قرار گرفته است اخباری نگران‌کننده مبنی بر وجود فسادهای کلان در این بخش‌ها به گوش می‌رسد.
 بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) دستگاه عصمت و طهارت است و بدون تردید دوری از هر گونه فساد در کشور از آرمان‌های متعالی و ارزشمند شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی است. باعث تأسف و تأثر است در حالی که صبر مادران و پدران شهدا و از خودگذشتگی و درد و رنج های جانبازان عزیز که برخی برای حفظ آرمان‌های نظام اسلامی چند دهه است روی ویلچر نشسته‌اند و از نعمات دنیوی محرومند ادامه دارد شاهد چنین رخدادهای تلخی هستیم. بروز فساد در همه دستگاه‌ها و به خصوص در بنیاد شهید که به فرموده امام راحل «افضل نهادها» است به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و از دستگاه‌های ذیربط انتظار می‌رود لحظه‌ای در پیگیری و برخورد با عاملان آن درنگ ننمایند.
پیگیری و کشف این فسادها و همچنین شفافیت در عملکردها از خواسته‌ها دیرین ایثارگران بوده است و امروز که شما برادر گرامی و جانباز عزیز عزم جدی خود را در این راه اعلام کرده‌اید لازم است مراتب تقدیر و تشکر خود را از این اقدامات اعلام کرده و بر ادامه این حرکت مقدس تأکید نماییم. در این مسیر ضروری است همه ارکان نظام اسلامی به یاری شما شتافته تا بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان الگویی ناب در مقابله با فساد و تبعیض به سایر بخش‌های نظام معرفی شود.
 
اسامی جامعه ایثارگری امضاکننده نامه عبارتند از: انجمن فرزندان شاهد فرهنگیان، جمعیت همبستگی شاهد و ایثارگر، ستاد مرکزی دیدار با پدران آسمانی، کانون صلح و حمایتی (فرزندان شاهد آجا)، انجمن همسران شهدای فارس، هم اندیشی و همیاری آزادگان(سیستان)، جمعیت ترویج و حفظ فرهنگ ایثار، فرزندان شاهد خدمتگزار انقلاب اسلامی، ائتلاف بزرگ ورزش ایران، کانون سنگر سازان بی سنگر نجف آباد، موسسه ستارگان درخشان زرین شهر اصفهان، موسسه کانون دامپزشکی ایثارگران کشور، تشکل والدین شهدای قم، ساماندهی آزادگان و فرزندان آزاده و ایثارگر (استان مرکزی)، مجمع فرزندان شهید شهرداری مشهد، انجمن جانبازان آسیب نخاعی استان اصفهان، کانون فرزندان شهید استان قزوین، فرزندان فرهیخته شاهد و ایثارگر گیلان، موسسه فرزندان آفتاب سمنان، انجمن همبستگی جمعی از فرزندان شاهد و ایثارگر استان اصفهان، جمعیت شاهد و ایثارگر استان کردستان و مجمع فرهنگی اجتماعی صالحین آزادگان سوادکوه مازندران.

  • نویسنده : علی شیرودی