به مناسبت اولین سالگرد شهادت سید الشهدای محور مقاومت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، دکتر عادل مهری مدیرکل دانش پژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر به اتفاق رئیس و اعضای هیئت مدیره انجمن خادمان شهدای حرم و خانواده های معزز شهدای مدافع حرم با نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر جمهوری عراق در تهران دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی مرکز دانش پژوهان وتشکلهای شاهد و ایثارگر، این دیدار که به منظور پاسداشت ایثار،مقاومت،پایداری و جان فشانی دو ملت ایران و عراق و شهدای گرانقدر محور مقاومت برگذار شده بود؛ابتدا خادم الشهدا سرتیپ جانباز عباس طایفه به معرفی حاضرین پرداخت و در ادامه خواستار پیگیری مسئولین قضایی جمهوری عراق در محاکمه و مجازات قاتلان شهید سلیمانی و ابو مهدی مهندس شد.

ایشان گفت: این انجمن آماده همکاری با مسئولین فرهنگی عراق در برپایی نمایشگاه های مشترک،همایش ها با موضوع تجلیل از خانواده های شهدا و انتقال تجربیات است.

در این نشست دکتر عادل مهری مدیرکل مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد ایثارگر نیز با ارائه ظرفیت نخبگان ایثارگر و تشکل های ایثارگری اظهار کرد: آماده همکاری در امور نشر فرهنگ ایثار هستیم.

در ادامه این دیدار پدر شهید ذوالفقاری شهید مدافع حرم و خانواده شهید مدافع حرم حمیدرضا زمانی و خانواده شهید مدافع حرم علی یزدانی خاطرات خود را از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهیدانشان بیان و پیشنهاد هایی نیز مطرح کردند.

در این ملاقات صمیمانه سفیر عراق در ایران ضمن خوش آمد گویی و عرض ارادت به خانواده های مکرم شهدا به بیان خاطره ای از ملاقاتش با شهید سردار سلیمانی و ابو مهدی مهندس پرداخت و گفت: خون شهیدان محور مقاومت باعث عزت،سرافرازی،همدلی و تحکیم برادری بین دو ملت را فراهم کرد و ما مدیون شهدای مدافعان حرم هستیم.

 نصیر عبدالمحسن عبدالله ادامه داد: سفارت عراق آماده هرگونه همکاری جهت تحقق خواسته های خانواده های شهدا و انجمن خادمان شهدای حرم است.

در پایان خلعت خادم الشهدایی به همراه کتاب روایت عشق از آنان که ماندند به سفیر اهدا شد.