عبدالله پاکاری در نشست با نمایندگان تشکل های ایثارگری استان گیلان اظهار کرد:امروزه تشکل ها در جوامع پیشرفته نقش موثری در رشد و تعالی آن جامعه در کنار دولت و حاکمیت دارند.

به گزارش «روابط عمومی مرکز دانش پژوهان و تشکلهای ایثارگری»، عبداله پاکاری با بیان اینکه تشکل های مردمی می توانند به ارتقای کمی و کیفی اعضای جامعه و رفع مشکلات موجود کمک کنند،افزود:شکل گیری تشکل ها و سازمان های مردم نهاد با هدف رفع نقایص در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان،با اشاره به اهمیت تشکل های ایثارگری به ویژه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت،خاطرنشان کرد:تشکل های ایثارگری نسبت به سایر تشکل ها از یک ظرفیت بالاتر و توانمندتر برخوردار هستند و لذا نادیده گرفتن این ظرفیت نوعی جفا به جامعه هدف بنیاد شهید است.
پاکاری،استفاده حداکثری از ظرفیت تشکل های ایثارگری را در دستور کار بنیاد دانست و گفت: همواره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اولویت بنیاد شهید و امور ایثارگران است و باید با کمک تشکل های ایثارگری برنامه های عملیاتی داشته باشیم.
وی وجود تشکل های ایثارگری را موجب تقویت بنیاد دانست و عنوان کرد:اقدامات تشکل ها مکمل ماموریت های سازمانی بنیاد است و به پیشبرد ماموریت های بنیاد کمک می کند.
مدیرکل بنیاد گیلان، تشکل های ایثارگری را رابط جامعه هدف و بنیاد شهید دانست و اضافه کرد: در مجموع ۱۲۰ تشکل ایثارگری دارای مجوز در کشور داریم که هشت تشکل در گیلان است و از میانگین کشور بالاتر هستیم.
وی رسیدگی به مشکلات جامعه هدف را یکی از ماموریت های ذاتی بنیاد شهید دانست و یادآور شد:تشکل های ایثارگری عصاره جامعه هدف هستند و باید مشکلات موجود را به مسئولان گوشزد کنند.ما نیز موظف به ارائه گزارش عملکرد به تشکل ها هستیم.
پاکاری،احداث مسکن برای ۱۵۰۰ نفر و ایجاد اشتغال برای دو هزار نفر از جامعه شاهد و ایثارگر استان را از برکات دوره جدید مدیریت بنیاد شهید دانست و ادامه داد: تشکل ها در تعرفه زمین برای احداث مسکن ایثارگری به بنیاد کمک کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان،هفته بزرگداشت شهدا را فرصتی برای بازنگری اقدامات صورت گرفته در طول سال گذشته دانست و اضافه کرد:تشکل ها در برنامه های فرهنگی و مناسبی این ایام ما را همراهی کنند.
وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تعطیل بردار ندانست و بیان کرد:امروز وظیفه داریم راه شهدا را ادامه دهیم و از آرمان آنان که همانا تداوم انقلاب و ارزش های اسلانی و انقلابی است حراست کنیم.
“انتهای پیام”