عبدالرضا عباسپور ، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران : طرح واکسیناسیون ایثارگران با کمک وزارت بهداشت بزودی اجرایی می شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر ، صبح امروز جلسه همفکری کمسیون بهداشت و درمان تشکل های شاهد و ایثارگر با معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر برگزار شد.

عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ،  ضمن تشکر از زحمات معاونین بهداشت و درمان تشکل ها  و نخبگان شاهد و ایثارگر گفت : مشورت با نخبگان و تشکل ها به برطرف شدن نقاط ضعف بنیاد و بهبود ارائه خدمات می انجامد.

عباسپور با اشاره به مشکلات مالی بنیاد شهید در تامین بودجه خدمات درمانی جانبازان گفت : بنیاد توان اجرایی برای ارائه خدمات درمانی به صورت مستقیم به ایثارگران ندارد.

وی در ادامه افزود : بیمه درمانی از بزرگترین خدمات بهداشت و درمان بنیاد است که در اختیار ایثارگران محترم قرار گرفته است  البته این امر هم به دلیل مشکلات مالی در مرحله اجرا به مشکلاتی برخورده کرده که در حال رفع آن هستیم.

عباسپور تامین اعتبار شرکت های بیمه را اولین شرط رسیدگی به مشکلات درمانی ایثارگران و در پی آن برخورداری بهتر این عزیزان از خدمات بیمه دانست.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از تسویه مطالبات داروخانه ها خبرداد و گفت : بنیاد شهید و امور ایثارگران باید چند داروخانه و بیمارستان خاص در سطح کشور شناسایی کرده و برای استفاده جانبازان تجهیز کند.

عبدالرضا عباسپور تصریح کرد : امسال متقاضیان واکسیناسیون آنفولانزا افزایش یافته که در این خصوص مکاتباتی با وزارت بهداشت انجام شده و به زودی ایثارگران از خدمات واکسیناسیون بهره مند خواند شد.

وی در ادامه افزود : جانبازان ، خانواده جانبازان بالای ۲۵ % ، خانواده جانبازان زیر ۲۵ % در سنین بالای ۶۰ سال ،  والدین معظم شهدا و همسران شهدا بالای ۶۰ سال مشمول طرح واکسیناسیون می شوند.

وی با اشاره به بیمارستان تخت جمشید کرج ، این عمل را یک قدم خب در راستای خدمت رسانی به جانبازان دانست و بر گسترش اینگونه اقدامات در سطح کشور تاکید کرد.

عباسپور در پایان با بیان توانمندی های بنیاد در حوزه بهداشت و درمان گفت : برای خدمات دندانپزشکی جانبازان اقداماتی در حال صورت گیری ست.

  • نویسنده : زینب رجبی