مدیرکل دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر در جمع نخبگان شاهد و ایثارگر البرز گفت: سامانه هوشمند بانک اطلاعاتی نخبگان با هدف بهره مندی از آثار علمی این عزیزان راه اندازی شده و ایجاد آن برای نخبگان یک ظرفیت است تا بتوانیم حمایت های همه جانبه از این عزیزان را به نحو احسن انجام دهیم.

دکتر عادل مهری درنشست تخصصی نخبگان شاهد و ایثارگر استان البرز با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و تبریک ایام‌الله دهه فجر گفت: برنامه ریزی در مرکز دانش پژوهان به صورت روزانه و تحولی صورت می گیرد و امروز اقدامات جهادی و انقلابی خوبی در حال وقوع است.

وی گفت: امام حسین(ع) در مناجات خود با خداوند از او درخواست می کند که امور بندگان، توسط وی انجام شود. عزیزترین بنده‌ها خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستند که خداوند توفیق خدمتگزاری به این قشر معظم را به ما داده است. هرروزی که خادمان شهدا در حال خدمت به ایثارگران هستند دارای برکت است و این جای شکر و سپاسگذاری دارد.
مدیر کل دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر به اقدامات و برنامه‌های این مرکز اشاره کرد و گفت: نخبگان و تشکل‌های ایثارگری به‌عنوان دو ظرفیت مهم مورد حمایت ویژه از سوی آقای مهندس اوحدی ریاست عالی بنیاد هستند و با توجه به شرایط بودجه‌ای که در کشور حاکم است تلاش شده تا با جذب منابع مالی از آثارارائه‌شده نخبگان حمایت شود.
دکتر مهری اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که در نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر وجود دارد توانستیم ارتباط خوبی با مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت بگیریم و امیدواریم بتوانیم برنامه‌های خوبی را ارائه و از نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر آن‌گونه که باید حمایت کنیم.

مدیرکل دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر گفت: راه اندازی سامانه هوشمند بانک اطلاعاتی نخبگان یکی از مهم ترین اقداماتی است که با هدف بهره مندی از آثار علمی این عزیزان انجام شده است.

وی افزود: ایجاد این سامانه برای نخبگان و دانش پژوهان شاهد و ایثارگر یک ظرفیت است تا بتوانیم حمایت های همه جانبه از این عزیزان را به نحو احسن انجام دهیم.
مهری در بخش دیگری به اقدامات صورت گرفته در مرکز برای حمایت از نخبگان اشاره و تصریح کرد: ایجاد کارگروه‌های تخصصی باهدف ساماندهی و مورد توجه قرار دادن نخبگان در سراسر کشوراولین اقدامی است که در راستای حمایت از نخبگان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: این کارگروه‌های تخصصی و مطابق با رشته تحصیلی ایجاد و سعی بر این است تا این کارگروه‌ها عمومی‌ترباشد تا بتوانیم همه را تحت پوشش قرار دهیم.
مدیرکل دانش پژوهان افزود:  انتظار ما از نخبگان این است که با مراجعه به استان در این کارگروه‌ها عضو و با تمام توان مشارکت داشته باشند، برنامه‌ریزی این طرح انجام‌شده و تلاش بر این است تا قبل از پایان سال بتوانیم تمامی کارگروه‌ها را تشکیل و جلسات آن را برگزار کنیم.
مهری اظهارداشت: اقدام دیگر مرکز دانش پژوهان برگزاری کلاس های آموزشی توسط نخبگان در آینده نزدیک است که امیدواریم بتوانیم ازاین ظرفیت به خوبی استفاده کنیم. این کلاسها به دو صورت مجازی و حضوری قابل اجراست.

سلیمان رستمیان نیز در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و تبریک دهه فجر، انقلاب اسلامی ایران را الگویی بی‌نظیر در دنیا دانست و گفت: مراسم‌های بزرگداشت دهه فجر امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا غیرحضوری برگزارشده است، اما آنچه امروز مهم است اراده مردم برای گرامی داشت پیروزی انقلاب است، انقلابی که به نسبت انقلاب‌های دیگر تنها انقلابی بود که توانست خود را در مسیری قرار دهد که تا به امروز اهداف و آرمان‌های آن تغییری نکرده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه ایثارگران را عزیزتزین قشر جامعه دانست و تصریح کرد: نخبگان جامعه ایثارگری با مجاهدت و روحیه ایثارگری در حوزه علم تلاش و حماسه خلق کردند، اگر امروز همین روحیه در کشور حاکم باشد کشور ما هیچ مشکلی نخواهد داشت. نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر در بطن جامعه با تولید علم، ابتکار و آنچه که در توان ذهنی خود دارند، خلق آثار کردند، لذا این عزیزان بسیار ارزشمند هستند و وظیفه ما امروز تکریم و احترام آنان است.
رستمیان با اشاره به اینکه در استان البرز ۱۹۹ نخبه و دانش‌پژوه در حال فعالیت هستند گفت: تمامی نخبگان و دانش‌پژوهان محصول زحمات مادران و همسران شهدا و جانبازان سرافراز است که فرزندان خود را در این مسیر علم و پیشرفت قراردادند که این کار بسیار ارزشمند است، قطعاً وظیفه بنیاد تکریم این عزیزان است.
مشاور امور ایثارگران استانداری البرز به طرح‌های تحولی بنیاد اشاره کرد و اظهار داشت: نخبگان و تشکل‌های ایثارگری شاخصه و مسیری مشخص دارد که تعریف‌شده است، اقدامات و فعالیت‌های خوبی از گذشته تا به امروز برای نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر صورت گرفته و این مهم امروز به‌عنوان یک موضوع اصلی در دستور کار بنیاد قرار دارد و به حمدالله روند روبه رشدی دارد.
وی افزود: برای بنیاد افتخار است که بتواند از ظرفیت و توانمندی تشکل‌ها و نخبگان بهره ببرد و در آینده بتواند درروند خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری از تدبیر، تفکر، اندیشه و توانایی فکری این عزیزان استفاده و در آینده آن چیزی را که مدنظر امام (ره) بود را محقق کند.
رستمیان گفت: در آینده نزدیک باید با برگزاری نشست‌های تخصصی با اعضا مشکلات را شناسایی و با استفاده از ظرفیت بنیاد و دیگر دستگاه‌های اجرایی برطرف و برای توسعه و جذب نفرات جدید اقدام کنیم. باید از کسانی که با تمامی مشکلات خود را در مسیر قرار داده و به‌عنوان نخبه علمی و فرهنگی تلاش می‌کنند توجه و حمایت شود تا ان‌شاءالله در آینده بتوانیم از این الگو برای دانش آموزان و دانشجویان نیز استفاده و سرمایه گزاری کنیم.
وی در پایان گفت: انتظار بنیاد از نخبگان جامعه ایثارگری، عزیزانی که حاصل تلاش‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی بنیاد در طول سال‌های گذشته هستند این است که در میدان باشند و ایفای نقش کنند و در مسیر فعالیت‌های بنیاد چه در سیاست گذاریها، تصمیم‌گیریها و برنامه‌ریزی‌ها کمک ‌حال بنیاد در مسیر خدمت به ایثارگران باشند.

گفتنی است اولین همایش خانوادگی و نشست تخصصی نخبگان شاهد و ایثارگر استان البرز با حضوردکترعادل مهری مدیرکل دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و دکترسید مستجاد حسینی مدیرکل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و جمعی از مسئولان و خادمان شهدا در سالن شهید باهنر مجموعه تفریحی کردان واقع در ساوجبلاغ برگزار شد.