مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان تشکل‌های ایثارگری را یکی از ظرفیت های بالقوه بنیاد دانست و گفت: رویکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران توجه به تشکل‌های ایثارگری است.

عبدالله پاکاری در حاشیه بازدید از موسسه فرهنگی و هنری پیام آزادگان در بنیاد شهرستان رشت، تشکل‌های ایثارگری را یکی از ظرفیت‌های بالقوه بنیاد دانست و گفت: رویکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران توجه به تشکل‌های ایثارگری است.
وی افزود: تشکل های ایثارگری پیگیری های لازم در حوزه های معیشت، رفاه و درمان را انجام می دهند و مباحث مختلف همچون برنامه های فرهنگی و اجتماعی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در دستور کار دارند.
مدیرکل بنیاد استان گیلان، رسیدگی به امور ایثارگران را مأموریت ذاتی بنیاد دانست و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای ارتقای کمی و کیفی خدمات رسانی همواره به دنبال جلب مشارکت و همراهی و هم افزایی ایثارگران است لذا شاهد برکت وجود و مشارکت تشکل های ایثارگری در انجام موفق مأموریت ها و برنامه های بنیاد هستیم.
پاکاری، کارکردهای تشکل های ایثارگری را در حوزه حفظ ارزش‌ها و ثبت وقایع و مستندات مربوط به گروه های مختلف ایثارگری دانست و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار رسیدگی به امور ایثارگران، وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بر عهده دارد.
وی شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس را صاحبان این مقطع پرافتخار از تاریخ کشور دانست و خاطرنشان کرد: موسسه پیام آزادگان یک نمونه بارز از ظرفیت بالای تشکل‌های ایثارگری است و همواره شاهد اثرگذاری این تشکل در پیگیری امور ایثارگران به ویژه در حوزه فرهنگی و برگزاری مناسبت ها هستیم.
مدیرکل بنیاد استان گیلان با بیان اینکه امروزه شاهد افزایش نیازهای جامعه ایثارگری به اقتضای سن ایثارگران و فرزندانشان هستیم، یادآور شد: جامعه ایثارگری از شأن و جایگاه والایی برخوردار است و لذا باید به دنبال حل مشکلاتشان به ویژه در بخش معیشت و اشتغال باشیم.
انتهای پیام/