مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهدا، جانبازان و آزادگان بدون هیچ چشم‌داشتی جان و سلامتی خود را برای دفاع از اسلام، انقلاب اسلامی و کشور ایران فدا کردند.

به گزارش «روابط عمومی دانش پژوهان»، سیدمنصور موسوی در مراسم تجلیل از بانوان نخبه شاهد و ایثارگر کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و ایام  دهه مبارک فجر گفت: حضرت زهرا(س) با مجاهدت‌های خود سیره زندگی اسلامی را برای همه مسلمانان به ارمغان آوردند و امروز دیدگاه اسلام به بانوان و دختران می‌تواند الگویی برای تمام کشورها باشد.
وی افزود: امروز زنان  کشورمان دارای ایده‌های بسیار خوب و خلاقانه‌ای هستند که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود. دختران ما در عرصه‌های گوناگون می‌درخشند و در این بین دختران شاهد و ایثارگر جایگاه ویژه‌ای دارند.
موسوی به فداکاری‌های شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: شهدا، جانبازان و آزادگان بدون هیچ چشم‌داشتی جان و سلامتی خود را برای دفاع از اسلام، انقلاب و کشور ایران فدا کردند و باعث شدند در منطقه‌ای پرآشوب، در همه ابعاد استقلال داشته باشیم. در زمان پیروزی انقلاب برخی تصور می‌کردند زنان نمی‌توانند حضوری در جامعه داشته باشند، اما به سرعت در عرصه دفاع مقدس حضور پررنگ خود را نشان دادند و در عرصه‌های فرهنگی، هنری، دانشگاهی و سازندگی حضور  مناسبی نشان دادند.
وی با اشاره به نقش مهم بانوان در خانواده‌های امروزی گفت: جامعه ما در حال مدرن شدن است و در این بین زنان نقش مهمی در حفظ ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی ایرانی در خانواده‌ها دارند.
موسوی  به تاریخچه شکل‌گیری این مجموعه اشاره کرد و گفت: مرکز دانش پژوهان در سال ۱۳۷۶ پایه‌گذاری شد و در سال ۱۳۹۲ پس از تجمیع با مجموعه تشکل‌های شاهد و ایثارگر مجموعه فعلی شکل گرفت. درحال حاضر بیش از ۱۴۶ نفر از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر استان عضو این مرکز هستند که ۴۴ نفر از بانوان در حال همکاری با این مجموعه هستند و برنامه‌های گوناگونی را پیگیری و اجرا می‌کنند.
مدیرکل بنیاد استان کهگیلویه وبویراحمد با تأکید بر اهمیت حضور نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در عرصه‌های مختلف گفت: هدف از حضور و مشارکت جامعه ایثارگری هم‌فکری و همکاری برای رسیدن به اهداف نظام جمهوری اسلامی و در راستای برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است.
انتهای پیام/