همایش مدیران و کارشناسان حوزه نخبگان و تشکل های شاهد و ایثارگر استانهای سراسر کشور با حضور عادل مهری مدیر کل دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر و بهادر کاظمی مدیرکل توسعه منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در سالن شهید رسول زاده تهران برگزار شد.

همایش مدیران و کارشناسان حوزه نخبگان و تشکل های شاهد و ایثارگر استانهای سراسر کشور با حضور دکتر عادل مهری مدیر کل دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر و بهادر کاظمی مدیرکل توسعه منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران و روسای ادارات مرکز دانش پژوهان و کارشناس مسئولان و کارشناسان حوزه نخبگان بنیاد شهید و امور ایثارگران استانها امروز در سالن شهید رسول زاده تهران برگزار شد.

در این نشست، دکتر مهری مدیرکل دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر طی سخنانی در زمینه اقدامات و فعالیتهای مرکز دانش پژوهان در امور نخبگان و تشکلها، فعالیت‌های اعضای شورای هماهنگی استانها، برگزاری رویدادهای استارت اپی شاهد ، برنامه عملیاتی ابلاغی مرکز دانش پژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر و ابلاغ بخشنامه و دستورالعمل های مربوطه، درج اطلاعات و ثبت نام در سامانه گنج شاهد توضیحاتی ارائه کرد و در خصوص شناسایی سرآمدان و نخبگان استانی و لزوم بهره‌مندی استعدادهای برتر از تجربیات این افراد، مطالبی را بیان کرد. 
وی نقش نخبگان شاهد و ایثارگر را در حل مشکلات کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران افضل نهادها است و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در شرایط کنونی نقش تأثیرگذاری دارد.
دکتر مهری با تأکید بر اهمیت و نقش تشکل‌های شاهد و ایثارگر خاطرنشان کرد: تشکل‌ها مورد توجه جوامع مردم‌سالار است و باید به نقش تشکل‌ها توجه جدی کرد .
مدیرکل دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز با اشاره به اهداف برگزاری این نشست گفت: برگزاری این نشست فرصتی را برای گفتگو و تبادل‌نظر ایجاد می‌کند .
وی دیدارهای تشکل‌ها و نخبگان شاهد و ایثارگر با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران را یکی از اقدامات مؤثر و مثبت برشمرد و گفت: برگزاری این نشست‌ها می‌تواند دستاوردهایی را برای بنیاد شهید و امور ایثارگران و نخبگان شاهد و ایثارگر به همراه داشته باشد.
دکتر مهری استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی را یکی از عوامل مثبت و مؤثر برای ارتقای فعالیت‌های این حوزه دانست و عنوان کرد: این موضوع مورد تأکید قرار دارد و می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی دستاوردهای نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر ایجاد کند و یکی از ملاک های ارزیابی فعالیتها خواهد بود. 

در ابتدای این نشست، بهادر کاظمی مدیرکل توسعه منابع بنیادشهید و امورایثارگران نیز توضیحانی در خصوص فعالیت‌های این اداره کل در حوزه رفاهی کارکنان، چارت سازمانی و حمایت های مسئولان بنیاد از این امر بیان کرد.
همچنین هر یک از روسای ادارت، کارشناس مسئولان و کارشناسان حوزه نخبگان و تشکلهای شاهد و ایثارگر نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص برنامه ها و فعالیت های مربوطه در استانها ارائه نمودند.