معاون فرهنگی، آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد از ابلاغ دستور العمل حمایت از کارآفرینان و استارت آپ های شاهد و ایثارگر خبر داد.

معاون فرهنگی، آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد روز سه شنبه سوم خرداد از ابلاغ دستور العمل حمایت از کارآفرینان و استارت آپ های شاهد و ایثارگر خبر داد.
محمدحسن فاضلی با اعلام این خبر افزود: با عنایت به برگزاری اولین رویداد استارت آپی شاهد و ایثارگر کشور در سال ۱۴۰۰ وبالاترین درصد مشارکت و استقبال از سوی نخبگان این استان , کسب ۶ رتبه برتر رقابت های منطقه ای ,راهیابی ۴ طرح به  مرحله کشوری و رتبه نخست در سطح ۴ به منظور حمایت از  نیروهای خلاق و نخبه، و بالا بردن سطح توسعه استان با استفاده از توانمندی و ظرفیت  شرکت های دانش بنیاد و پویا در نظر است اولین رویداد استارت اپ استانی را با همکاری دفتر نخبگان و پارک علمی فناوری و مراکز رشد برگزار گردد.
وی  محورهای رویداد را فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و مستندسازی نرم افزارها، اپلیکیشن ها، بازی های رایانه ای و…خدمات آموزشی، خدمات اداری و حقوقی در سازمان، سلامت، مراقبت های سالمندی و امور جانبازان، امداد و نجات، گردشگری و هتلداری، بانکی و بیمه ای، کشاورزی و دامداری –صنایع قضایی، اشتغال، مسکن (ساخت، بهره برداری و هوشمندسازی, نفت و انرژی های تجدید پذیر, لجستیک (دریائی، زمینی و هوافضا, خواند.
وی خاطر نشان کرد: تیم های  که حداقل  یک نفر از آن ها عضو جامعه ایثارگری  باشد برای شرکت در این رویداد می توانند با ثبت نام  در سایت  گنج شاهد www.ganjshahed.ir پنل استارت آپ ها  نسبت به ثبت ایده ها و محصولات خود اقدام نمایند.
فاضلی گفت: رویداد در دومرحله استانی و کشوری  و در ۴ سطح  ایده، محصول، محصول قابل ارائه به بازار و محصول قابل صادارات تقسیم بندی و داوری می شوند. اخرین مهلت  ثبت نام در سایت دهم مرداد ماه و تجلیل از برگزیدگان آبان ماه و زمان برگزاری رویداد کشوری بهمن ماه سال جاری خواهد بود  .
 متقاضیان شرکت در این رویداد می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفتر نخبگان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تماس حاصل فرمایند. جوایز این دوره : جوایز نقدی تا سقف  ۱۰۰ میلیون ریال به همراه دریافت لوح تقدیر و تندیس استارت آپ شاهد و ایثارگر
دریافت خدمات و تسهیلات مرکز رشد شاهد و ایثارگر دریافت امکانات و حمایت ها از استان و پارک های فناوری ، شتاب دهندها خواهد بود.

  • نویسنده : علی شیرودی