معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه اول مهر ماه در مراسم میهمانی لاله‌ها در گلزار مطهر شهدای امامزاده محمد استان البرز از افزایش اختیارات مدیران استانی بنیاد برای خدمت رسانی به ایثارگران خبر داد.

دکتر امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان را بزرگ‌مردان و بزرگ زنانی خواند که عظمت امروز ایران قدرتمند به‌خاطر ایثار و فداکاری ایشان و درک درست زمان و مکان توسط آن‌ها بوده و آزادی، آزادگی و استقلال امروز ما مرهون فداکاری ایشان است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اشاره به تعداد بالای شهدای استان البرز عنوان کرد: خیلی خوشحالم در استانی قدم گذاشتم که هنوز روحیه ایثار و شهادت در آن زنده است. این تعداد شهید مدافع حرم و شهدای سلامت نشانگر این است که مردم عزیز استان البرز هنوز روحیات شهادت‌طلبی دهه ۶۰ را در خود حفظ کردند و پای کار هستند.
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به این سخن حضرت امام (ره) که «ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد» اضافه کرد: ما به لحاظ تاریخی و جغرافیایی در سرزمینی قرار داریم که از دیرباز طمع جهانخواران عالم را تحریک می‌کرده و نمی‌توانند از آن بگذرند. حضرت امام (ره) یک ایدئولوژی جدید انقلابی و یک فریاد توحید که همه عالم را به بندگی خدا دعوت می‌کرد هم به آن اضافه کردند، که همین وضعیت غیر قابل تحملی برای شیاطین عالم درست کرده است.
وی افزود: اگر شاهد هستیم که چهل سال است که دشمنی‌ها با ما پایان نمی‌یابد و هرچه امکان دارند به کار می‌بندند تا این نهضت را خفه کنند، از منظر این گفتمان عالی جهانی است. دشمنان ما می‌دانند که اگر این فریاد به گوش همه عالمیان برسد و آن‌ها باور و پیروی کنند، دیگر نمی‌توانند به رفاه و توسعه‌طلبی خود ادامه دهند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه امروز نوع تصرف کشورها با قبلاً -که به کشورها حمله و آن‌ها را اشغال می‌کردند- متفاوت است؛ تصریح کرد: امروز تصرف فرهنگی است، یعنی به‌گونه‌ای باور جامعه را تغییر می‌دهند که از ارزش‌های ماهوی و ذاتی خود تهی شود، خودش را ملت دست دوم و دست سوم فرض کند و خدمت به تمدن کمونیستی غرب را وظیفه خود بداند. بنابراین اگر می‌خواهیم اسارت پیدا نکنیم، باید بدانیم امروز نوع مبارزه و جبهه و ایستادگی، فرهنگی است.
قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه وظیفه ذاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران حفظ منزلت و کرامت خانواده بزرگ ایثار و شهادت است، اضافه کرد: ما در این راه هرچه برای عزیزان جامعه ایثارگری انجام دهیم، باز هم کم است؛ زیرا ایثار و فداکاری ایشان اصلاً قابل جبران نیست.
وی افزود: ایثار جانباز عزیزی که یک عمر نمی‌تواند از جای خود برخیزد یا دست و پای خود را تکان دهد یا فرزند شهیدی که هنگامی در شکم مادر بوده، پدرش به شهادت رسیده است، اصلاً قابل جبران نیست و کارهایی که مسئولین ما به عنوان خدمت به ایشان ارائه می‌دهند، ذره‌ای از ایثار آنان را جبران نمی‌کند، لذا نباید تبلیغ شود. بلکه باید آرمان و مسیر و عزت و عظمتی که توسط این عزیزان به دست آمده است، تبلیغ شود.
معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهیدان و جانبازان و دیگر ایثارگران ما هر کدام به تنهایی یک قله هستند، که اگر به‌درستی به تصویر کشیده و پیش روی جامعه قرار داده شوند، جامعه عاشق آن‌ها می‌شود. در این داستان ما کم کاری کردیم و امیدواریم که در گام دوم انقلاب ضمن تعالی و رشد خدماتی که در این عرصه باید داشته باشیم، در حوزه‌هایی که کمتر توجه شده، هم رشد کنیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: حوزه خدمات و فرهنگ هر دو حوزه‌های محوری در بنیاد است و مجموعه‌های عظیم فرهنگی کشور و دستگاه‌های مختلف همه باید کمک کنند و نقش برنامه‌ریزی، مطالبه گری و ساماندهی، تأمین منابع مالی و… را در این حوزه‌ها ایفا نمایند.
قاضی‌زاده هاشمی همچنین با تأکید بر اینکه نگاه ما نگاه محیطی است، عنوان کرد: قرار نیست در ساختمانی در تهران بنشینیم و از آنجا درباره کل کشور تصمیم بگیریم؛ بلکه بیشتر خدمت مردم استان‌ها خواهیم رسید. ان‌شاءالله بتوانیم با حضور بیشتر مدیران ستادی در استان‌ها، به تک‌تک خانواده‌های عزیز جامعه هدف سر بزنیم و به همه خدمات برسانیم. در همین جهت اختیارات مدیران استانی را افزایش خواهیم داد تا خیلی نیازمند مجوز از مرکز نباشند و راحت‌تر بتوانند تصمیم گرفته و عمل کنند و در نهایت پاسخگو هم باشند.
وی در پایان گفت: امیدواریم در این چند صباحی که شرف خدمت‌گزاری خانواده عزیز شهدا و ایثارگران را پیدا کرده‌ایم بتوانیم به درستی به وظیفه‌مان عمل کنیم.
انتهای پیام/

  • نویسنده : علی شیرودی
  • منبع خبر : ایثار