مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به اینکه دست‌یابی به اهداف نظام و انقلاب در ابعاد مختلف احتیاج به تلاش دانشمندان و نخبگان علمی دارد گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان ایثارگر در بررسی موضوعات و حل مشکلات کشور ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش «روابط عمومی دانش پژوهان» به نقل از ایثار، مرتضی انصاری‌فر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بر لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت نخبگان و تشکل‌های ایثارگری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تربیت نسل آینده کشور اشاره کرد و گفت: نخبگان شاهد و ایثارگر پرچم فعالیت‌های فرهنگی بنیاد هستند و بنیاد به‌عنوان دبیر شورای ترویج و نقطه پرگار این فرهنگ در جامعه است که باید از ظرفیت نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در جهت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بهره ببرد.
وی با اشاره به اینکه دست‌یابی به اهداف نظام و انقلاب در ابعاد مختلف احتیاج به تلاش دانشمندان و نخبگان علمی دارد گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان ایثارگر در بررسی موضوعات و حل مشکلات کشور ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. ایثارگران عقبه بنیاد هستند و ما باید به دنبال تقویت آنان باشیم و با حمایت‌های خود کمک کنیم تا بتوانیم با تربیت نسل جدید و آینده کشور در عرصه‌های مختلف از ارزش‌های انقلاب که شهدا خون خود را برای آن دادند دفاع کنیم و کشور را به قله پیشرفت برسانیم.
انصاری‌فر معرفی چهره‌های نخبه را راهکاری مهم در جهت الگوسازی و ترویج هرچه بهتر فرهنگ ایثار و شهادت در میان مردم و نسل آینده‌ساز کشور عنوان کرد و افزود: این نخبگان فرزندان مردان بزرگی هستند که در روز خطر و دوران دفاع مقدس با بصیرت و آگاهی خود فرصت‌شناسی و دشمن‌شناسی کرده و برای حفظ و حراست از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام از مال و جان شیرین خود گذشتند و الگوی ارزنده‌ای برای سایرین شدند. امروز نیز فرزندان شهدای گران‌قدر این سرزمین با تلاش و کوشش مثال‌زدنی در عرصه جهاد علمی و فن‌آوری، راه پدران خود را تداوم بخشیده و الگوی مطلوبی برای جوانان کشور هستند.
وی بابیان اینکه در استان مرکزی حدود ۱۱۱ نخبه علمی ایثارگر بر اساس تعریف نخبگان وجود دارد، گفت: در ۱۰ ماه ابتدای امسال ۲۱ مورد مقاله در ژورنال‌های بین‌المللی از این عزیزان به چاپ رسیده است و همچنین ۱۱ مقاله علمی پژوهشی به اجلاس‌ها و کنگره‌های بین‌المللی ارائه کردند.
مدیرکل بنیاد استان مرکزی با اشاره به اینکه ۴۴ نفر از نخبگان شاهد و ایثارگر استان مرکزی فارغ‌التحصیل دکترای تخصصی هستند، گفت: ایده‌های نخبگان شاهد و ایثارگر یک سرمایه محسوب می‌شود و استفاده از نظرات راهبردی این عزیزان در حوزه‌های معیشتی و اشتغال مایه افتخار و مباهات است.