نشست صمیمی نخبگان شاهد و ایثارگر استان ایلام با حضور علی اکبر بسطامی نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با موضوع بررسی وضعیت ایثارگران برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و آرزوی توفیق بیش از پیش برای خدمتگزاران نظام، گفت: امیدوارم این نشست یک جلسه کاربردی برای همه فرزندان شهدا باشد تا بتوانیم بخشی از مشکلات این قشر عزیز را مرتفع نماییم.
جمال اسدی اشتغال را مهمترین مشکل جامعه ایثارگری برشمرد و گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که امروز در جامعه ایثارگری وجود دارد، مشکل اشتغال است.
وی افزود: در حال حاضر تعداد ۲۸۰ فرزند شهید بیکار در جامعه ایثارگری وجود دارد و در مجموع بالغ بر ۶۰۰۰ بیکار در جامعه ایثارگری استان داریم که آمار بالایی است و این حجم از بیکار در جامعه ایثارگری به یک مشکل اساسی تبدیل شده است، چرا که بخش دولتی گنجایش این ظرفیت را ندارد و امیدواریم بتوانیم با بهره گیری از بخش های خصوصی، مشکل اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر را مرتفع کنیم.
مدیرکل بنیاد استان ایلام در ادامه افزود: موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران نیز یکی دیگر از مشکلات جامعه ایثارگری است. برخی از دستگاه های اجرائی قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را به خوبی اجرا نکرده اند. امیدواریم در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران و یا ایجاد ظرفیت بکارگیری نیرو، شاهد انجام اقدامات موثری در استان باشیم.
نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی مرهون و مدیون خون پاک شهدا است و همان افرادی که در دفاع از استقلال جمهوری اسلامی همواره سینه خود را سپر می کنند، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران هستند.
علی اکبر بسطامی افزود: جایگاه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در نظام، جایگاه بسیار ارزشمندی است و صاحب اصلی این انقلاب هستند.
وی خاطر نشان ساخت: فرزندان شهدا ظرفیتی ارزشمند برای کشور به شمار می‌آیند و باید به نحو احسن از آنها استفاده کرد، چرا که راه توفیق و سعادت کشور نیز از همین مسیر است.
انتهای پیام/