جلسه هماهنگی اجرای تفاهمنامه میان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام و معاونت علمی پژوهشی سپاه امیرالمومنین (ع) در خصوص حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر به منظور اشتغال پایدار مبتنی بر طرح های علمی و نوآورانه، با حضور اسدالله تولیده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام و محمود علی پور معاون علمی و پژوهشی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام روز دوشنبه 13 اردیبهشت ماه، در سالن جلسات اداره کل بنیاد استان ایلام برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اشتغال را یکی از مهمترین دغدغه های جامعه ایثارگری برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع اشتغال، رسیدگی به این دغدغه از اهمیت بسیاری برخوردار است و از این رو ارائه راهکارهای تامین اشتغال، فرهنگ سازی و انجام آموزش لازم ویژه جامعه معزز ایثارگری در کنار حمایت و پشتیبانی از این قشر عزیز از مهمترین برنامه های بنیاد ایلام در جهت ایجاد و توسعه کسب و کار پویا و اشتغالزا است.
تولیده در این جلسه اشتغال را یکی از مهمترین دغدغه های جامعه ایثارگری برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع اشتغال، رسیدگی به این دغدغه از اهمیت بسیاری برخوردار است و از این رو ارائه راهکارهای تامین اشتغال، فرهنگ سازی و انجام آموزش لازم ویژه جامعه معزز ایثارگری در کنار حمایت و پشتیبانی از این قشر عزیز از مهمترین برنامه های بنیاد ایلام در جهت ایجاد و توسعه کسب و کار پویا و اشتغالزا است تا از این طریق و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مشکل بیکاری متقاضیان اشتغال جامعه شاهد و ایثارگر مرتفع گردد.
مدیرکل بنیاد ایلام در ادامه تصریح کرد: نگاه ما در حوزه اشتغالزایی فقط نباید به ارائه تسهیلات معطوف باشد، بلکه نظارت نیز از اهمیت بساری برخوردار است به ویژه در خصوص طرح های فعال که باید بصورت مستمر مورد بررسی قرار بگیرند.
وی ادامه داد: امروز متقاضیان اشتغال عمدتاً در پی استخدام در دستگاه های دولتی هستند و به ندرت به فضای کسب و کار و مشاغل غیردولتی ورود پیدا می کنند که دلیل اصلی این موضوع کمبود ظرفیت ایجاد شده در این زمینه است. معرفی افراد موفق در حوزه کسب و کار و کارآفرینان برتر به جامعه گرایش به کسب و کار غیردولتی را افزایش خواهد داد به همین دلیل باید از همه امکانات موجود نظیر فضای مجازی، صدا و سیما و … برای اطلاع رسانی در این حوزه بهره گرفت.
اسدالله تولیده به تفاهمنامه اشتغال ایثارگران اشاره کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری همواره به مسئله تولید و اشتغالزایی تاکید داشتند و آن را راه برون رفت بسیاری از مشکلات اقتصادی برشمردند و چند سال اخیر را نیز بر مبنای تولید نامگذاری نموده اند. از این رو با توجه به اهمیت این موضوع تفاهمنامه اشتغال ایثارگران میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری ایلام منعقد شده که در حال حاضر مصوبات و تعهدات موجود در این تفاهمنامه در حال اجرا می باشند و با پیگیری های به عمل آمده پیشرفت های بسیار خوبی در اجرای این تعهدات در سطح استان داشته ایم.
انتهای پیام/