مسئول تشکل آزادگان استان قم در مراسمی که با حضور آزادگان و هیئت رزمندگان اسلام با عنوان شبی با محرم در اسارت به مناسبت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان برگزار شد، گفت: در تمام سالهای اسارت اسرا مظلومانه و غریبانه بر اباعبدالله عزاداری می‌کردند، حتی با وجود پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شب دهم محرم در اردوگاه عراق عاشورایی به پا شد.

ناصر کریمی اشاره کرد: با پذیرش قطعنامه نیروهای عراقی تا سه ماه   در اردوگاه مراسم بزم و شادی برگزار کردند، همزمان با محرم اسرای ایرانی تصمیم گرفتند در آن سال عقده چند ساله گشوده و مراسم در خور شأنی در جوار ابا عبدالله(ع) برگزار کنند. 

این آزاده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: عزاداری ده شب ادامه یافت، شب عاشورا بچه ها شور گرفتند و عراقی ها تحمل این عزاداری را نداشتند و اردوگاه را به دریای خون تبدیل کردند و عاشورایی برپا نمودند. 
وی ادامه داد: فریاد یا حسین(ع) اسرا به پا بود، عزاداران حسینی دو ساعت زیر سلاح های سرد عراقی ها خونشان جاری شد و با بدن های مجروح ۴۵ نفر در سلول‌های سه متری ساعت‌ها به سر بردند.
 کریمی ادامه داد: امروز خدا راشاکریم در کشوری زندگی می‌کنیم که پرچم اباعبدالله(ع) برافراشته است و ملت ایران آزادانه در رسای سید و سالار شهیدان در کنار نظام و دولت اسلامی یکپارچه  مراسم های شایسته ای را برگزار می‌کند.

  • نویسنده : علی شیرودی