مراسم تقدیر از داوران دومین استارت‌آپ‌ منطقه ای شاهد و ایثارگر در قم با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و رئیس پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در این مراسم گفت: حمایت از استارت آپ‌های شاهد و ایثارگر موجب تجاری‌سازی فناوری و حمایت از اشتغال پایدار برای جامعه ایثارگر است.
حجت‌الاسلام حسن هنرمند افزود: استان قم یکی از پنج استان معین در اولین رویداد منطقه‌ای استارت آپ‌های شاهد و ایثارگر معرفی شد و از ۹۸ ثبت اولیه ۴۳ اثر تایید و به داوری رسید که از این تعداد هشت اثر به مرحله منطقه‌ای راه یافت و چهار نفر شامل دو استارت‌آپ از استان قم و دو استارت‌آپ از استان چهارمحال و بختیاری به مرحله کشوری راه یافتند.
وی ادامه داد: این رویداد با مشارکت علمی پارک علم و فناوری و حضور رئیس پارک و  داوران پارک در رویداد منطقه‌ای صورت گرفت و تلاش‌های صورت گرفته رویداد خوبی را در قم رقم زد.
حجت‌الاسلام هنرمند تأکید کرد: این رویداد گامی در راستای استعدیابی و پرورش استعدادها، تشویق و ترغیب ایده پردازان و کمک به اشتغال‌زایی جامعه ایثارگر است.
رئیس پارک علم و فناوری نیز در این مراسم گفت: رویداد استارت آپ‌های منطقه‌ای شاهد و ایثارگر با وجودی که جزء اولین تجربیات بنیاد در این سطح بود، اما از لحاظ برنامه‌ریزی و اجرا خوب برگزار شد.
سیدحسین اخوان علوی افزود: این قبیل رویدادها الگوی مشخصی ندارد و با توجه به اینکه مهمانان از استانهای مختلف هستند و شرایط کرونا را نیز داشتیم، این مسایل به مراتب چالشها و سختی‌های برگزاری را بیشتر می‌کند اما خوشبختانه بنیاد استان قم با تلاش‌های صورت گرفته توانست در این زمینه موفق عمل کند.
وی ادامه داد: از هسته‌های مهم این رویدادها بخش داوری است که با پیگیری‌ها و همکاری‌های بنیاد استان، داوران خوبی از سوی پارک علم و فناوری انتخاب و معرفی شدند و تلاش شد تا خدمت به جامعه ایثارگر صورت گیرد.
وی تأکید کرد: برگزاری استارت آپ‌های شاهد و ایثارگر توسعه و تجاری‌سازی فناوری و ایجاد اشتغال پایدار و مناسب برای آن بخش از جامعه هدف فارغ‌التحصیل و متخصص بنیاد بسیار موثر و مفید است و مدیریت جدید بنیاد با برگزاری این رویدادها نگاه پررنگ‌تری نسبت به اقتصاد دانش‌محور و دانش‌بنیان ایفا می‌کند.
در این جلسه همچنین مجید ترابی مدیر مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری  استان و یکی از داوران رویداد با تاکید بر خدمت به جامعه ایثارگر متناسب با نیازهای روز افزود: توسعه فناوری و اشتغال زایی جامعه ایثارگر از بهترین خدماتی است که می‌توان نسبت به خانواده معظم ایثارگر ارایه کرد و ضروری است در این راستا کارهای مستمر با تشکیل مراکز نوآوری برای جذب و حمایت از ایده‌های نخبگان ایثارگر در بنیاد استانها صورت گیرد.
در پایان این مراسم با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس پارک علم و فناوری، معاون فرهنگی و رئیس اداره آموزش و نخبگان بنیاد از زحمات و تلاشهای علمی داوران رویداد استارت آپ‌های شاهد و ایثارگر تقدیر به عمل آمد.