مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: تشکل پیام آوران ایثار نقش موثری در توسعه و ترویج و احیای فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سبک زندگی شهدا دارند.

حجت‌الاسلام حسن هنرمند، با بیان اینکه تشکل پیام آوران ایثار نقش موثری در توسعه و ترویج و احیای فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سبک زندگی شهدا دارند، گفت: پیام آوران ایثار از خانواده شهدا و ایثارگران هستند کسانی که در متن زندگی شهدا و حوادث دوران دفاع مقدس بودند و امروز به خوبی می‌توانند این خاطرات را بدون واسطه برای نسل‌های انقلاب نقل کنند و این از موثرترین راه‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است. 
وی افزود: به منظور تقویت و تبحر این افراد دوره‌های آموزشی با موضوع فن بیان، سخنوری، روایتگری، توانمندسازی و ارتقای سطح دانش و مهارت خطابه ایثارگران، آموزش‌های تخصصی با رویکرد تبلیغی و ترویجی در مقابله با جنگ نرم برای این تشکل برگزار می‌شود.
مدیرکل بنیاد استان قم گفت: هم اکنون تعداد ۵۰ نفر شامل ۴۰ طلبه شاهد و ایثارگر و ۱۰ نفر غیر طلبه در قم عضو فعال پیام آوران ایثار هستند و ضمن گذراندن دوره‌های آموزشی در برنامه‌های مختلف حضور فعال و موثری دارند. حوزه فعالیت این عزیزان یادواره‌ها، مناسبت‌ها، مراسم‌ها، محافل علمی، فرهنگی، مدارس، دانشگاه، حوزه، موسسات، رسانه‌ها، مساجد و مراکز مذهبی فرهنگسراها، حسینیه شهدا و … است.
حجت‌الاسلام هنرمند تاکید کرد: در این برهه از زمان که دشمنان اسلام تلاش می‌کنند تا فرهنگ ایثارگری را کمرنگ کنند و در جنگ نرم علیه نظام اسلامی فرهنگ منحط و مادی غرب را ترویج دهند، حضور اعضای تشکل پیام آوران ایثار با ویژگی‌های منحصر به فرد می‌تواند نقش تاثیرگذاری در بین نسل‌های انقلاب داشته باشد. در شرایط کنونی و با شیوع ویروس کرونا، فعالیت این عزیزان از طریق رسانه‌ها و در فضای مجازی می‌تواند موثر واقع شود.

  • نویسنده : علی شیرودی
  • منبع خبر : ایثار