۱)بررسی تئوری‌های مدیریت و تجربه گران‌بهای سال‌ها مدیریت اجرایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی حلقه مفقوده‌ای را آشکار می‌سازد که ضروری است در دوره مدیریت جدید در قوه مجریه مورد توجه قرار گیرد.امروز دوران تصمیم سازی های مدیریتی منحصر در ستاد و به دور از رویکردهای مردمی به پایان رسیده و متناسب با هدف‌گذاری‌های جدید […]

۱)بررسی تئوری‌های مدیریت و تجربه گران‌بهای سال‌ها مدیریت اجرایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی حلقه مفقوده‌ای را آشکار می‌سازد که ضروری است در دوره مدیریت جدید در قوه مجریه مورد توجه قرار گیرد.
امروز دوران تصمیم سازی های مدیریتی منحصر در ستاد و به دور از رویکردهای مردمی به پایان رسیده و متناسب با هدف‌گذاری‌های جدید و انتظارات عدالت محور عموم مردم نیست لذا بدون تردید تحقق برنامه‌های دولت و برقراری عدالت در ارائه خدمات با مراجعه مستقیم به جامعه هدف صورت می‌گیرد.

۲)خوشبختانه در دولت سیزدهم برنامه‌های متفاوتی در جهت دیدارهای مردمی و حضور مسئولان در میان مردم انجام شده است اما مدیریت میدانی عنوان رویکردی است که می‌تواند الگوی فعالیت‌های کاری بسیاری از دستگاه‌ها قرار گیرد. مسئولان کشور می‌توانند با برنامه‌ریزی مدون در سراسر کشور و در محل ارائه خدمت حضور یابند و مسئولان و دستگاه‌ها را برای خدمت گسترده و بدون منت بسیج کنند.

۳)بنیاد شهید و امور ایثارگران دستگاهی است که جامعه هدفی بالغ بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دارد و این جامعه دارای ویژگی‌های خاص و متمایزی است که از جمله آن دامنه وسیع ارائه خدمات در همه حوزه‌ها و همچنین حضور گسترده این عزیزان در سراسر کشور است. ضرورت تعامل گسترده دستگاه‌ها با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران نکته دیگری است که نمی‌توان از آن صرف نظر کرد و در واقع همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید تمامی تلاش خود را در جهت ارائه بهترین خدمات البته با قید عدالت به جامعه معزز ایثارگری بکار گیرند.

۴)دکتر قاضی‌زاده هاشمی در بنیاد شهید و امور ایثارگران علاوه بر عدالت محوری که بارها مورد تأکید قرار گرفته است حضور در میدان و کنار خانواده معظم شهدا و ایثارگران را همواره در دستور کار داشته است. و در واقع برنامه‌های عملیاتی بنیاد نیز با توجه به این حضور و تکیه بر عدالت تنظیم و ابلاغ و مورد توجه قرار گرفته است.

۵)ایستادگی در برابر فشارهای نیم سال گذشته چه در خارج و چه در داخل سازمان که برخی با منفعت‌طلبی و هوچی گری به دنبال حفظ منافع فردی و گروهی بوده‌اند بدون ذره‌ای عقب‌نشینی تا کارسازی در عملیات بودجه‌نویسی و تصویب آن در مراحل مختلف تصویب و ابلاغ که منجر به رشد چشم‌گیر بودجه سال ۱۴۰۱ بنیاد شهید و امور ایثارگران شد و همچنین ۱۲ سفر استانی در کمتر از هفت ماه و تشکیل ۱۲ شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در این سفرها نشان از عزم جدی و موفقیت‌آمیز مدیریت عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گستراندن عدالت به توجه و خدمات در جامعه ایثارگری است؛ امری که در سالیان گذشته از مهمترین خواسته‌های این قشر عزیز بوده است.

۶)سفر چند روز گذشته رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان هرمزگان و شهرستان قشم نیز مؤید این ادعا است که با حضور و مدیریت میدانی نه تنها نظارت مستقیمی بر خادمان شهدا و ایثارگران صورت می‌گیرد بلکه تمام مسئولان و سازمان‌ها آماده انجام وظایف خود در قبال ایثارگران عزیز می‌شوند و چه مبارک روزی که به مناسبت عید سعید فطر تعطیل است ولی از استاندار تا مدیرعامل منطقه آزاد مهیای خدمت رسانی به ولی‌نعمتان جامعه اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.
برکات ادامه حضور در نقاط مختلف کشور و دیدار با ایثارگران در کنار هماهنگی در سطوح ملی و استانی برای خدمت رسانی همه جانبه و تحقق برنامه‌های عملیاتی بنیاد، آینده بهتری در خدمات رسانی به ایثارگران را رقم خواهد زد و کام این عزیزان را شیرین خواهد کرد.
انتهای پیام/