یادداشت علی شیرودی؛ مسئول روابط عمومی مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر به مناسبت بیست و هفتم اردیبهشت ماه «روز ارتباطات و روابط عمومی»

«هوالمعز»

نامگذاری ۲۷ اردیبهشت‌ماه به نام روز« ارتباطات و روابط‌ عمومی»، بهانه‌ای است تا بدین سبب نقش و جایگاه این فن را به عنوان هنر هشتم یادآورشده و دستاوردهای تلاشگران خانواده بزرگ ارتباطات و روابط عمومی را ارج نهیم.

امروزه ارکان جوامع بشری در تمامی عرصه‌ها بر زیرساختی کارآمد به نام علم ارتباطات و روابط عمومی استوار است، به همین دلیل عصر حاضر واژه و عنوان ارتباطات را بر خود دارد. همانگونه که مقام معظم رهبری درباره روابط عمومی فرموده اند:”روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی یک نهاد از یک سو و از سوی دیگر منعکس کننده چگونگی مسایلی است که در آن نهاد می گذرد” نگاه معظم له، تاکیدی بر اهمیت جایگاه روابط عمومی و نقش سازنده آن است.

بدیهی است امروزه روابط عمومی ها نقش اساسی و حیاتی در دوام و بقای سازمان‌ها داشته و سازمانی موفق‌تر است که روابط عمومی آن با استفاده از ابزار و فنون نوین ارتباطی و اطلاعاتی نقش خود را در جامعه تبیین و پررنگ‌تر نماید، به بیان دیگر روابط عمومی ها با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی اصولی و ارائه اطلاعات مشاوره‌ای به مدیران ارشد سازمان، دسترسی مخاطبان به اخبار و اطلاعات روز، حضور مستمر خویش را اعلام می‌نمایند.

تعامل و ارتباط دوسویه با مخاطبان، از اصول اساسی هر روابط عمومی به عنوان یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در حیات اجتماعی آن به شمار می‌رود؛ همچنان که بهبود کیفی فعالیت‌ها و افزایش بهره‌ وری سازمانی ناگزیر از برقراری ارتباطات تعاملی است و نامگذاری این روز با نام روز “ارتباطات و روابط‌عمومی” فرصتی است مغتنم برای توسعه فعالیت‌ها، افزایش کارآمدی و تسری پاسخگویی به جامعه هدف به منظور تکریم ایشان.

ضمن تبریک این روز بزرگ و آرزوی توفیق روزافزون برای همه تلاشگران حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی از تلاش و پیگیری‌های درخور تحسین افرادیکه در سال‌های اخیر به خوبی جامعه ایثارگران را همراهی کرده‌اند، به منتهای اعتقاد و علاقمندی تشکر و قدردانی می نمایم. با امید به اینکه با استعانت از درگاه حضرت باری تعالی، با نگاه مخاطب محوری و پاسخگویی، از طریق به‌کارگیری روش‌های نوین ارتباطی مؤثر، در راستای ترویج و اعتلای فرهنگ «ایثار و شهادت» و اهمیت این فرهنگ غنی و مقدس نزد افکار عمومی و ارتقای منزلت آنان توفیق روزافزون حاصل گردد. ان شاء الله