دکتر عادل مهری مدیرکل دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر در پیامی سال نو را به نخبگان و دبیران کل تشکل های شاهد و ایثارگر سراسر کشور تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل می باشد:

« بسم الله الرحمن الرحیم»

یا مقلب القلوب و الابصار/ یا مدبر الیل و النهار/ یا محول الحول و الاحوال / حول حالنا الی احسن الحال

    شروع سال ۱۴۰۱ و طلیعه بهار، آغاز فصل شکفتن و رویش را به شما فرهیختگان و دبیران محترم تشکل های ایثارگری تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند منان می خواهم که در فرآیند این دگرگونی، حال درونی، معرفت و منش ­های اخلاقی ما نیز به سمت بهتر شدن پیش برود .

   خداوند را شاکرم که توفیق هم­ صحبتی و هم­ کلامی با شما عزیزان را در دوران خدمت به نوعی دیگر به من عطا کرده است. عزیزان فرهیخته، بر این باورم که فردای کشورم که نام هر کوی و برزن آن به نام شهیدی مزین می باشد به دست فرزندان شهدا، مدیریت و اداره خواهد شد.

    عزیزان نیک می ­دانید که با دانش دیروز نمی توان آینده این کشور را اداره کرد، کشوری که پدران ما برای سرافرازی آن بهترین سرمایه خود را تقدیم کردند، کشوری که در پهنه گیتی به معنای واقعی کلمه تنها و مظلوم است. تنها از آن رو که آماج انواع بدی­ ها قرارگرفته و مظلوم بدان سبب که سیاست­ ورزی، فتنه ­گری و برنامه ­ریزی دشمنان به همراه تمام ابزارها از فناوری های نوین، فرهنگ و … آن را احاطه کرده اند.

   عزیزان، امروزه باید برای اثبات حقانیت خود و یا به عبارتی احقاق موجویت خود در دنیایی که به زر و زور آراسته است و دروغ به جای حقیقت نشسته و خودنمایی می ­کند باید از روش­ ها و شیوه­ هایی بهره برد که بیشترین کارایی و تأثیر را دارد. باید در تمامی عرصه­ ها با زبان علم و دانش با تکیه و بهره ­گیری از ایمان به ذات لایزال الهی بازیگر عرصه ­های مختلف اجتماعی باشیم و چه بسا در این راه همانند پدران خود باید از خود بگذریم و تنها به فکر خود نباشیم. امروزه که کشور در شرایط سخت تحریم های ظالمانه قرار داشته و عرصه بر مردم شریف این مرز و بوم تنگ و سخت گردیده، مسئولیت جامعه ایثارگری نیز در پایداری، مقاومت و مداومت بیشتر گردیده است.

   امیدارم در سال جدید؛ بیشتر شاهد گفتگو باشیم تا مجادله، به خلق مفاهیم جدید بیاندیشیم تا تکرار مفاهیم بدون کاربرد، به آموزه های جدید روی آوریم و از آموخته های قدیمی خود رسوب­ زدایی کنیم. در فضای مجازی تأثیرگذار باشیم تا تأثیرپذیر؛ چراکه دارای اعتقادی راسخ، دینی سراسر مهربانی و فرهنگی ناب هستیم، بکوشیم تا با تکیه بر این منابع و ظرفیت های عظیم در زمینه هایی چون هنر، موسیقی، ادبیات، علوم و فنون، شعر و داستان و … به جامعه خود و جهان ­آگاهی و معرفت عرضه نماییم. شاد و پیروز باشید

عادل مهری

مدیرکل دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر