مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران با اشاره به اینکه جمعیت مردمی ایثار و شهادت با قدم برداشتن برای رفع مشکلات جامعه ایثارگران معنویت دینی را به تصویر می‌کشند، گفت: با استفاده از ظرفیت جامعه ایثارگری بخش زیادی از مشکلات می‌شود.

سعید کهن‌سال در نشستی با تشکل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر مازندران گفت: بنیاد یک دستگاه معنوی است، جایی که معنویت و آرمان وجود دارد عادی انگاری معنا ندارد اما ما در مسیر انجام مأموریتمان گاهی با عادی انگاری‌هایی مواجه می‌شویم و همه تلاشمان این است که بتوانیم عزت‌مندی و احترام را برگردانیم.
کهن‌سال با تأکید بر اینکه نباید در مقابل ناملایماتی که در شأن بنیاد نیست دل‌شکسته شویم، عنوان کرد: خداوند به صبوری اجر و پاداش می‌دهد، ما به وظایفی که از سر تکالیف از جانب حاکمیت به ما محول شده عمل می‌کنیم و هنر نکردیم اما کار فعالان مردمی در جمعیت ایثار و شهادت دارای اخلاص بیشتری است و تاثیرگذاری بهتری هم دارد و الگویی برای سایرین خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه جمعیت مردمی ایثار و شهادت با قدم برداشتن برای رفع مشکلات جامعه شهیدان و ایثارگران معنویت دینی را به تصویر می‌کشند، گفت: با استفاده از ظرفیت جامعه ایثارگری و تشکل‌های مختلف بخش زیادی از مشکلات برطرف و اعتماد باز می‌گردد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران از حضور ۲۷ تشکل ایثارگری در استان مازندران خبر داد و یادآور شد: ما باید به سمت برنامه عملیاتی برویم یعنی همان چیزی که آقای قاضی‌زاده هاشمی بر آن تاکید دارند و ظرفیت قانونی آن نیز در کشور وجود دارد.
کهن‌سال ادامه داد: واقعیت امر این است که ما در حوزه ایثارگری قوانین معطل مانده زیادی داریم که اگر اعضای این جمعیت به‌عنوان مشاورین امین به ما کمک کنند و نگاه مطالبه‌گری و مسئولیت‌پذیری را ترویج کنند موفق خواهیم بود.
وی با اشاره به پیگیری بحث پرداخت وام از جانب بانک‌های عامل، در حوزه اشتغال، مسکن و فرهنگی، گفت: طبق قانون ۲۰ درصد از اعتبار فرهنگی دستگاه‌های متولی فرهنگ باید در حوزه ترویج شهادت هزینه شود و مطالبه‌گری آن باید در جلسه ترویج فرهنگ شهادت اتفاق بی افتد که یک ریال آنجام صورت نمی‌گیرد‌. ما مشکلات زیادی داریم که نیازمند حمایت جمعیت ایثار و شهادت هستیم.
وی با اشاره به وجود ۶۶۸ نخبه شاهد و ایثارگر در استان مازندران، گفت: باید از خودمان بپرسیم از این نخبگان تا حالا چه استفاده هایی کردیم، سوال دیگر این است که این نخبگان چقد ثروت دولت کرده و چه کارهای تخصصی در حال انجام دارند، اگر تشکل‌های ما در بنیاد بتوانند خوب عمل کنند و گفتمان بیشتری به راه بیافتد تاثیر دارد‌. یقین دارم توجه به آنچه که در گام دوم انقلاب است به همراه نگاه خلاقانه ساده کمک می‌کند، بسیاری از اقدامات نیاز به صرف هزینه ندارد، در این مسیر آمادگی خودمان را برای استفاده از ایده‌های نو اعلام می‌کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: حفظ حرمت خون شهیدان و حرکت در مسیر سیره شهدا از جمله مواردی است که به شهیدان بدهکاریم، وجود اعضای این جمعیت در کنار ما و عمل به آن بخش از اعمالی که قابل اجرا است موثر باشد.
کهن‌سال با اشاره به بحث تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران، گفت: در این رابطه با معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران صحبت کردیم و نامه خواسته شده به رشته تحریر درآمد، ما کمیته ایثارگران تشکیل دادیم و مشکل ۱۰ نفر مشکل بند (چ) حل شد و مابقی کار نیاز به مطالبه‌گری و هماهنگی دارد که پیگیر هستیم.  عزم و اراده قوی در پیگیری موضوعات مختلف وجود دارد، برای همه فرزندان شهدا و جانبازان سهمیه برای حضور در آزمون وجود دارد که باید این‌ها تعیین و تکلیف شوند، توافق برای تعیین تکلیف اشتغال ۶۷۱ نفر و رسیدگی به مشکلات والدین شهدا در دستور کار است.

  • نویسنده : علی شیرودی