جلسه هم اندیشی پیرامون حوزه دانش پژوهان نخبه و تشکل های ایثارگری و اشتغال ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دانش جویان شاهد و ایثارگر دانشگاه فردوسی مشهد با حضور در جلسه هم اندیشی پیرامون حوزه دانش پژوهان و اشتغال که دوشنبه یکم آذر در سالن اجتماعات ستاد شاهد این دانشگاه برگزار شد سئوالات خود را با میلاد شریف الحسینی رئیس اداره اشتغال و جواد شهامت مسئول دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های ایثارگری در میان گذاشتند.
در این جلسه که رئیس ستاد شاهد دانشگاه فردوسی مشهد نیز حضور داشت، انواع حمایت‌های مالی و غیر مالی بنیاد از دانشجویان نخبه، تشریح انواع دستاورد‌های نخبگی، نحوه حمایت از استارت آپ‌های و نحوه شرکت در دومین رویداد استارت آپ شاهد و ایثارگر، چگونگی ثبت تشکل ایثارگری و نوع حمایت بنیاد از آن در این حوزه در خصوص دانش پژوهان و تشکل های ایثارگری مطرح شد.
در این جلسه همچنین در خصوص اشتغالزایی و حیطه کارافرینی، انواع حمایت‌های بنیاد، مراحل جذب و استخدام، نحوی دریافت وام‌های خود اشتغالی و کارآفرینی، تبدیل وضعیت‌ها، حمایت از ایده‌های کارآفرینانه نو مثل تاسیس شرکت‌های نو بنیاد و استارت آپی در حیطه آموزشی جهت اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و خدمات رسانی به جامعه ایثارگر و عموم مردم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
همچنین طبق درخواست دانشجویان شاهد و ایثاگر در این جلسه مقرر شد جلسات هم اندیشی باتوجه به شتابدهی به فعالیت‌ها و رفع موانع دانشجویان نخبه و کارافرین این دانشگاه بصورت فصلی برگزار شود.
در حال حاضر ۶۵۵۵ دانشجوی شاهد و ایثارگر در استان خراسان رضوی در ۱۳۰ مرکز آموزش عالی به صورت دولتی روزانه، شبانه، غیر انتقاعی، پیام نور، فنی حرفه‌ای، تربیت معلم و دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند.
گفتنی است؛ سند هویت انقلابی مردم خراسان رضوی، پرونده ۱۷ هزار و ۳۲۱ شهید، ۵۰ هزار و  ۳۹۵ جانباز و سه هزار و ۳۹۲ آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیدند.
انتهای پیام/

  • نویسنده : علی شیرودی