سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: تشکل‌های ایثارگری به خوبی می‌توانند فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج و حلقه اتصال بین مردم و مسئولان باشند.

صدیقه خدیوی در مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی در حسینیه هیئت رهروان روح الله مشهد مقدس برگزار شد، ضمن تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری (س) گفت: بیش از ۴۰ سال از تاسیس این نهاد مقدس می‌گذرد و مهمترین رسالت آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که با وجود برخی از فعالیت‌های مناسب، همچنان نیاز به همت و تلاش بیشتر دارد.
سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نباید به چند نهاد حاکمیتی سپرده شود و باید توسط مردم انجام و این نهادها، نقش حمایتی از آن را داشته باشند.
وی با بیان اینکه باید یک حلقه اتصال بین مردم و نهادهای حاکمیتی شکل بگیرد، تصریح کرد: تشکل‌های مردمی بهترین حلقه‌ اتصال هستند که در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بهتر می‌توانند نقش ایفا کنند.
خدیوی افزود: از سویی برای جلوگیری از افراط و تفریط نیاز است، تنوع و تعدد مختلفی در بین این تشکل‌‌‌های ایثارگری باشد، تا ایده‌های مختلف ظهور کند.
وی به آثار و برکات فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: ترویج این فرهنگ، از خودگذشتگی، فداکاری و دیگر خواهی را فراهم می کند که اتحاد و همبستگی آحاد مردم جامعه را به دنبال دارد، وقتی افراد جامعه نسبت به سرنوشت یکدیگر حساس و مهم باشند، روحیه همدلی در آن جامعه تقویت شده و توطئه های دشمنان را نیز خنثی می‌کند.
انتهای پیام/

  • نویسنده : علی شیرودی