مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: روایتگران دفاع مقدس با نشر و بازگو کردن اتفاقات و جریانات دفاع مقدس، آرمان و اهداف نهضت انقلاب اسلامی را بیان کنند.

حجت الاسلام حسین معصومی در همایش تشکل پیام آوران ایثار که در سالن شهید هاشمی نژاد اداره کل بنیاد خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تکریم ایثارگران روای گفت: مهمترین هدف روایان، انتقال رشادت‌ها، فداکاری‌های شهدا و ایثارگران به نسل جوان جامعه است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت باید با ابزار و رسانه‌های مختلف بازگو شود، دفاع مقدس همچون گنجینه‌ای است که می توان از آن در موضوعات مختلف بهره برداری کرد، هر قسمت آن چه در جبهه، پشت جبهه، اسارت آزادگان و نحوی شهادت شهدا هر کدام درسی در حوزه مقاومت و اتحاد دارد.
وی تاکید کرد: روایتگران دفاع مقدس با نشر و بازگو کردن اتفاقات و جریانات دفاع مقدس، آرمان و اهداف نهضت انقلاب اسلامی را بیان کنند.
در این همایش که خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز حضور داشت، از راویان «محمد محمدی شاندیز» جانباز ۷۰درصد، «آرام محرابی» خواهر شهید، محمد غلامی» جانباز ۶۰درصد، «عباس نجاتی» جانباز ۷۰درصد، «غلامرضا محبی» جانباز ۴۵ درصد، «ابولحسن برونسی» فرزند شهید، «حسین شریعتی‌فر» جانباز و آزاده ۵۰درصد با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.
این مراسم همزمان با وبینار اجلاسیه سراسری ۳۰۰۰ راوی دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار شد.
همچنین دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به صورت وبینار در جمع ۳۰۰۰ هزار راوی دفاع مقدس سخنرانی و بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و کتاب «روزگار بی‌تکرار» مجموعه خاطرات راویان پیام‌آوران ایثار استان‌ها رونمایی و نمایشگاه موکب مجازی اربعین که به همت تشکل‌های شاهد و ایثارگر به نمایش در آمده است، را افتتاح کرد.
 ۱۴۰ راوی فعال که خود نیز جز خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان به شمار می‌روند، در استان خراسان رضوی در ویژه برنامه‌های مختلف روایتگری می‌کنند.
گفتنی است؛ سند هویت انقلابی مردم خراسان رضوی، پرونده ۱۷ هزار و ۳۲۱شهید، ۵۰ هزار و  ۳۹۵ جانباز و سه هزار و ۳۹۲ آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیدند.
انتهای پیام/

  • نویسنده : علی شیرودی