یادداشت علی شیرودی؛ مسئول روابط عمومی مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر

بیستم جمادی‌الثانی سالروز ولادت بزرگ بانویی است که سیره نظری و عملی ایشان، الگوی بی‌بدیل و مثال‌زدنی در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی بانوان در تمام گیتی به‌ویژه در دنیای اسلام است.
حضرت فاطمه زهرا(س)، پنج سال پس از بعثت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله، در مکه معظمه چشم به دنیا گشود و جهان اسلام به نور اقدام ولادت دختری نورانی شد که برترین زنان عالم لقب گرفت.
حضرت زهرا (س) از نعمت مادری برخوردار بودند که نخستین زن مسلمان بود و شهرت خاصی در میان اعراب داشتند. پیامبر(ص) و حضرت خدیجه (س) از تولد دختر گرامی شان بسیار خوشحال بودند. ولادت حضرت زهرا زمانی اتفاق افتاد که تولد دختر در میان اعراب خوشایند ایشان نبود و تا پیش از ظهور اسلام دختران زنده به گور می شدند. هم زمان با تولد حضرت زهرا(س) سوره کوثر بر پیامبر نازل شد و مورخان و مفسران شان نزول این سوره را همین اتفاق یعنی تولد حضرت زهرا می دانند. در محتوا و تفسیر سوره کوثر، کوثر به معنای خیر کثیر که به پیامبر عطا شده، آمده است.

حضرت زهرا (س) یکی از پنج بانوی قدسی تاریخ جهان به شمار می‌رود و جایگاه بسیار رفیعی در دین اسلام دارد. آن حضرت سومین معصوم، دختر معصوم، همسر معصوم و مادر معصوم است و دوازده امام بزرگوار شیعه (علیهم السلام) از نسل ایشان هستند.

خانم فاطمه زهرا(س) نماد کامل ولایتمداری است و سراسر زندگی ارزنده ایشان در مسیر ولایت بوده و در این راه، شهیده و شهیره عالم شده و به‌یقین حرکت در مسیر حضرتش، راه و رسمی برای سعادتمندی دنیا و آخرت است. تقارن مبارک سالروز ولادت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی نیز که خود از سلاله حضرت زهرا(س) است، با مادر سادات، سرآغازی برای دمیده شدن روح ولایت در انقلاب ارزشمند ایران اسلامی بوده است.

فرا رسیدن میلاد فرخنده و باسعادت اسوه تمام عیار مکارم و قله رفیع فضائل صدیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت زن و روز مادر را که روزهای پرشور و  پرشکوهی را در ایران اسلامی  به وجود آورده، به همه زنان و مادران پرمهر کشورمان تبریک و تهنیت عرض می‌ نمایم و امیدوارم در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، قشر بانوان و مادران سرزمینمان، سیره نظری و عملی دخت نبی مکرم اسلام را الگویی برای خود در تمام دوران زندگی قرار دهند.

 پیامبر اکرم (ص) در خصوص مقام مادر می فرمایند: 
هر کس پیشانی مادر خویش را ببوسد، از آتش جهنم دور می ماند. 

***

بر مقدم دختر پیمبر صلوات
بر چشمه‌ی پاک حوض کوثر صلوات
بر محضر حضرت محمد تبریک
بر مادر شیعیان حیدر صلوات

  • نویسنده : علی شیرودی