دو تن از اساتید و نخبگان ایثارگر دانشگاه های سمنان به مناسبت بزرگداشت روز معلم مورد تجلیل مدیر کل بنیاد استان و مشاور استاندار در امور ایثارگران قرار گرفتند.

آیین تجلیل از معلمان و اساتید شاهد و ایثارگر حوزه و دانشگاه شهرستان سمنان صبح یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ مصادف با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و بزرگداشت روز معلم، در سالن نمازخانه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سمنان برگزار شد.
در این آیین پس از تلاوت آیاتی از کلام اله مجید و پخش نماهنگ فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد جایگاه معلمان در جامعه و نقش بسزای آنان در پیشرفت کشور، محمد یزدانی، مدیر کل بنیاد استان طی سخنانی با اشاره به منابع روایی و دینی، اولیاء حق را معلمان واقعی جامعه در انتقال ارزش های دینی، مکتبی، عبادی و اخلاقی قلمداد کرد و خاطر نشان ساخت: در جای جای دین و فرهنگ اسلامی، معلم از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار بوده است بگونه ای که حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی( ص ) خود را معلم و مامور اتمام مکارم اخلاقی می داند و خداوند نیز به قلم به عنوان ابزار ازدیاد دانش و انتقال مفاهیم و معارف بشری سوگند یاد کرده است.
مدیر کل بنیاد استان در فراز دیگری از سخنان خود یادآور شد: ایثارگران استان خصوصا نخبگان و اساتید شاهد و ایثارگر به عنوان با ارزش ترین سرمایه مادی و  معنوی و بازوان کمکی بنیاد، از قابلیتها و ظرفیتهای بسیار بالایی برای انتقال معارف گرانقدر دوران دفاع مقدس برخوردار بوده و می توانند یار و مددکار بنیاد در سطوح مدیریتی و اجرائی باشند.
در پایان این مراسم از جایگاه و منزلت علمی دو تن از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه  و عضو انجمن نخبگان ایثارگر استان با اهداء هدیه و لوح تقدیر سپاسگزاری و تجلیل به عمل آمد.  

  • نویسنده : شیرودی
  • منبع خبر : ایثار