مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با بیان اینکه مخترعان و مبتکران در بخش‌های گوناگون مورد حمایت قرار می‌گیرند گفت: سالانه افزون بر یک‌هزار نخبه بسیجی در بخش‌های مختلف مورد حمایت مادی و معنوی قرار می‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی مرکز دانش پژوهان، مهدی رحیمی در حاشیه نشست با نخبگان بسیجی استان بوشهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معاونت علمی، پژوهشی و فناوری سپاه استان بوشهر جزء ۱۰ استان برتر است اظهار داشت: استان بوشهر در رتبه بسیار عالی در عرصه علم و فناوری قرار دارد.

وی، با اشاره به روند رو به رشد مسیر علم و فناوری در استان بوشهر بیان کرد: پژوهش‌ها و فناوری‌های اجراء شده نشان می‌دهد که مسیر که انتخاب شده کاملا صحیح و رو به رشدو بر اساس گام دوم انقلاب در حال توسعه و پیشرفت است.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور افزود: در این مسیر از مراکز تحقیقاتی، هدایت، و رشد که در سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری  وجود دارد از مخترعان و مبتکران حمایت ویژه می‌شود.

رحیمی، با تاکید بر  تکمیل چرخه علم تا ثروت خاطر نشان کرد: یکی از شش راهبرد اصلی سازمان بسیج در عرصه علم و فناوری کمک به تکمیل چرخه علم تا ثروت است.

وی، حمایت از ایده و تبدیل آن به فکر را مورد تاکید قرار داد و افزود: حمایت از فکر تا تبدیل به علم، فناوری، تولید و ثروت از سیاست‌های مهم سازمان بسیج در عرصه علم و فناوری است.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با بیان اینکه برای تجاری سازی طرح‌های مخترعان و مبتکران مراکز نوآوری و شتاب‌دهی در دستور کار سازمان بسیج قرار گرفته است تاکید کرد: در این راستا باهمکاری و تعامل سایر نهادها و دستگاه‌های دولتی و لشکری، امید می‌رود بتوانیم در زمینه تجاری سازی طرح‌ها و تبدیل آن به ثروت قدم‌های موثری برداریم.

رحیمی از انعقاد تفاهم نامه بسیج علمی کشور با بنیاد تعاون بسیج خبر داد و تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه سالانه بین ۴۰ تا ۱۰۰ طرح در کشور تجاری سازی می‌شود.

وی، با بیان اینکه مردم باید شیرینی و حلاوت علم بچشندگفت: باید حلاوت علم و فناوری در منازل مردم دیده شود که با تبدیل فناوری‌ها به ثروت علاوه بر افزایش ثروت در کشور و قشر بسیجیان، زمینه انتشار و جریان سازی فرهنگ مقاومت ایران اسلامی فراهم می‌شود.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های استان‌ها در حوزه علم و فناوری خاطر نشان کرد: حمایت از مخترعات و مبتکران بر اساس ظرفیت استان‌ها در اولویت کار این سازمان است که اولویت برنامه‌های استان بوشهر در حوزه انرژی و دریا است.

رحیمی با تاکید بر تشکیل کارگروه‌‌های تخصصی در خانه نخبگان بر اساس توانمندی و ظرفیت استان‌ها گفت: در این کارگروه‌ها پس از اولویت‌بندی و ادغام آن با نیاز بازار، عناوین اصلی پروژه‌ها تدوین و شناسایی می‌شود.

وی، با بیان اینکه در مرکز رشد و فناوری تا ۷ میلیون تومان از طرح‌های بسیجیان حمایت مالی می‌شود تصریح کرد: علاوه بر حمایت مالی، کارگاه و آزمایشگاه به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور افزود: طرح‌هایی که دارای فناوری بالاتری باشند تا سقف ۵۰ میلیون تومان حمایت مالی می‌شوند.

رحیمی بیان کرد: این نهاد به صورت سالانه در کل کشور افزون بر یک‌هزار طرح از جامعه هدف که گروه علم و فناوری است مورد حمایت مادی و معنوی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری قرار می‌گیرد.