عبدالله پاکاری در مراسم تجلیل از اساتید شاهد و ایثارگر حوزه و دانشگاه و عضو دفتر دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر استان،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید،علامه مرتضی مطهری،اظهار کرد: شهید مطهری فیلسوف بزرگ و نادر زمان بود که توانست اندیشه و تفکر اسلامی را احیا کند.

پاکاری با بیان اینکه شهدای فرهنگی نقش برجسته ای در تکوین و شکل گیری و دوام و بقای انقلاب اسلامی دارند،افزود:شهدای معلم با نثار جانشان در راه آرمان های والای انقلاب و نظام اسلامی،مایه عزت و افتخار ایران هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان،جایگاه برتر جهانی و منطقه ای جمهوری اسلامی در عرصه های علمی و فناوری را مرهون تلاش های قشر فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد:شهدا مایه امنیت و آزادی و عزت و اقتدار کشور هستند و دشمنان هرگز انتظار نداشتند از چنین جایگاهی برخوردار باشیم.
پاکاری،ضمن قدردانی از ایثارگران در حوزه های تعلیم و تربیت اعم از دانشگاه و حوزه علمیه و مدرسه،یادآور شد:امروزه ایثارگران ما در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی و اجتماعی و اجتماعی از یک جایگاه و ظرفیت ویژه برخوردار هستند و لذا باید در خدمت ایثارگران باشیم و از ظرفیت آنان برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری بهره ببریم.
وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران به تنهایی قادر به پاسخگویی به نیازهای جامعه هدف نیست،اظهار کرد:خوشبختانه استان گیلان بیش از ۱۰ تشکل ایثارگری ثبت شده در قالب جانبازان،آزادگان،فرزندان شاهد و ایثارگر و… دارد.
در پایان از استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام والمسلمین هادی عاطفی،دکتر مهدی شیرزاد سیبنی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دکتر حامد احمدی مقدم  عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت،مرکز لشت نشا زیباکنار تقدیر بعمل آمد.
“انتهای پیام”

  • نویسنده : شیرودی